Letalska družba Go First je bila leta 2005 v Mumbaju ustanovljena pod imenom Go Air. Foto: Reuters
Letalska družba Go First je bila leta 2005 v Mumbaju ustanovljena pod imenom Go Air. Foto: Reuters

Vloga za stečaj po poročanju Reutersa razkriva, da je letalska družba upnikom dolžna 65 milijard indijskih rupij (okoli 800 milijonov evrov).

Go First trdi, da je stečaj posledica napak na ameriških motorjih Pratt & Whitney, zaradi katerih so morali prizemljiti 25 letal Airbus A320neo, kar predstavlja polovico njihove flote.

Prizemljitev letal je Go First povzročila za 108 milijard indijskih rupij oz. 1,3 milijarde evrov izgub.

Go First je ameriškega proizvajalca motorjev še obtožil, da ni spoštoval arbitražne razsodbe, po kateri bi jim morali priskrbeti najmanj 10 rezervnih motorjev do 27. aprila 2023. Pratt & Whitney trdi, da je spoštoval sodbo, drugih zadev pa nočejo komentirati.

Indijska vlada je sporočila, da skušajo pomagati obubožanemu prevozniku. "Indijska vlada letalski družbi pomaga na vse mogoče načine," je sporočil minister za civilno letalstvo Džjotiraditja Scindia.

Lastniki: Cilj stečaja je oživitev družbe

Lastnik podjetja Go First, indijski konglomerat Wadia Group, medtem zatrjuje, da bankrotirane letalske družbe ne nameravajo prodati. Glavni izvršni direktor Kaušik Khona je sporočil, da je bil cilj stečajnega postopka oživitev letalske družbe, in dodal, da so izvedli vsa zahtevana plačila družbi Pratt & Whitney.

Bankrot Go First je pokazal tudi močno konkurenco na indijskem letalskem trgu, saj so največjemu prevozniku IndiGo delnice že precej narasle. Drugi in tretji največji prevoznik, Air India in Vistara, sta medtem novembra lani razkrila načrte za združitev.

Gre za drugi stečaj večjega indijskega letalskega prevoznika po letu 2019, ko je zaradi milijarde evrov dolga bankrotiral Jet Airways, ki se mu odtlej zaradi trajanja postopkov še ni uspelo vrniti na trg.