Kitajska želi postati s C919 bolj samozadostna pri potniških letalih. Foto: Reuters
Kitajska želi postati s C919 bolj samozadostna pri potniških letalih. Foto: Reuters

Letalo C919 je delo kitajskega proizvajalca v državni lasti Comac (Comercial Aircraft Corp. of China) in je rezultat več desetletij trajajočih prizadevanj države, da zmanjša svojo odvisnost od evropskega Airbusa in ameriškega Boeinga.

Na torkovem odprtju letalskega sejma si je novo kitajsko ozkotrupno potniško letalo COMAC C919 tako prvič delilo oder z evropskim in ameriškim letalskim velikanom, ki prevladujeta na svetovnem trgu potniških letal, na katerega bo zdaj skušala prodreti tudi Kitajska.

Prvo letalo C919 bodo po napovedih dobavili že decembra, njihov naročnik pa je kitajska letalska družba China Eastern, ki jih bo naslednje leto prejela še štiri. Do zdaj naj bi Comac prejel naročila za 300 novih letal, a več podrobnosti ni znanih.

Glede na navedbe Comaca so še pred letalskim sejmom prejeli 815 naročil letala C919 od 28 naročnikov, vendar je trenutno edini znani naročnik le China Eastern.

Pri Comacu predvidevajo, da bo Kitajska v naslednjih 20 letih potrebovala 9284 novih potniških letal, da bi zadostila povpraševanju, to je za 200 letal več kot pri napovedih lansko leto. Podatki Comaca so višje od tistih pri Boeingu, ki je napovedal, da bo Kitajska v dveh desetletjih potrebovala 8485 novih potniških letal.

Razvoj letala C919 se je začel leta 2008, krstni polet pa je opravil leta 2017. Foto: Reuters
Razvoj letala C919 se je začel leta 2008, krstni polet pa je opravil leta 2017. Foto: Reuters