Kitajski proizvajalci skoraj povsem prevladujejo predvsem na trgu manjših in cenovno dostopnejših električnih avtomobilov. Foto: Reuters
Kitajski proizvajalci skoraj povsem prevladujejo predvsem na trgu manjših in cenovno dostopnejših električnih avtomobilov. Foto: Reuters

V Parizu se je Vang najprej na pogovorih srečal s predstavniki desetih vodilnih kitajskih proizvajalcev električnih avtomobilov, vključno z BYD, CATL in Geely, pred zaključkom preiskave Evropske komisije o domnevnih nepoštenih subvencijah, ki naj bi jih bil deležen kitajski sektor električnih vozil. Zagotovil jim je, da bo vlada v Pekingu podpirala podjetja pri zaščiti njihovih zakonitih pravic in interesov.

Vang je ponovil stališče Pekinga, da kitajski proizvajalci niso odvisni od subvencij, da bi pridobili konkurenčno prednost. "Kitajska podjetja za električna vozila se za hiter razvoj zanašajo na nenehne tehnološke inovacije, popoln sistem proizvodnje in dobavnih verig ter tržno konkurenco, brez zanašanja na subvencije za pridobitev konkurenčne prednosti," je zatrdil kitajski minister.

Po navedbah Reutersa se bodo pogovori Vanga v Evropi večinoma osredotočili na preiskavo, ki jo je Evropska komisija začela konec lanskega leta in katere cilj je ugotoviti, ali naj Bruselj uvede carine za kitajske električne avtomobile, da bi tako zaščitili evropske proizvajalce avtomobilov. Pred evropskimi proizvajalci ima Kitajska še posebej prednost pri razvoju nizkocenovnih modelov električnih vozil.

Kitajska tudi domače kupce spodbuja k nakupu električnih avtomobilov s subvencijami in drugimi ugodnostmi. Foto: Reuters
Kitajska tudi domače kupce spodbuja k nakupu električnih avtomobilov s subvencijami in drugimi ugodnostmi. Foto: Reuters

Preiskava naj bi se končala do novembra, čeprav bi lahko Evropska komisija začasne dajatve uvedla že prej.

Evropa si želi vzajemnosti

Kot poroča Reuters, ki se sklicuje na neimenovani vir, se je v nedeljo Vang srečal z izvršnim direktorjem francoskega proizvajalca Renault Luco de Meom, ki je tudi vršilec dolžnosti predsednika Evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA).

Na srečanju naj bi de Meo poudaril pomen "vzajemnosti" in Vangu svetoval, da bi morali Kitajci v celinsko Evropo prenesti več svojih dobavnih verig. Ob tem je kitajskega gosta povabil k razmisleku o skupnih projektih raziskav in razvoja za prihodnje tehnologije, kot so baterije naslednje generacije. ACEA in kitajsko ministrstvo za trgovino srečanja nista javno komentirala.

Predstavniki kitajskih oblasti vseskozi zavračajo kritike o državnih subvencijah in označujejo celo za žaljive, saj naj bi podcenjevale inovacije kitajskih podjetij v ključnih panogah, hkrati pa pretiravale s pomembnostjo državnih podpor za spodbujanje rasti. Poleg tega opozarjajo, da bodo carine ali druge trgovinske omejitve potrošnike prikrajšale za zelene energetske alternative, ki so ključnega pomena za doseganje podnebnih ciljev.

Evropski avtomobilski proizvajalci na preizkušnji