Foto: BoBo
Foto: BoBo

Drugi tir bo dolg skupno 27 kilometrov, predori od Divače do Kopra bodo 10 kilometrov daljši zaradi dvotirnosti. Do zdaj je od Divače do Kopra skupaj izkopanih več kot pet kilometrov predorskih cevi. V nekaterih uporabljajo tudi miniranje, kar denimo občutijo predvsem krajani v okolici Divače, mimo katere pelje najdaljši, 6,7 kilometra dolg, predor Lokev, je za Radio Slovenija poročala Tjaša Škamperle.

Predsednik uprave 2TDK-ja Pavle Hevka je ob slovesnosti ob preboju prvega predora po poročanju TV Slovenija povedal: "Pomembno je, da je delo napredovalo hitreje. To je dober znak za konec in da je cenejše, kot je bilo načrtovano. Tudi to je dober znak, da gre projekt v pravo smer."

Hevka je po poročanju STA-ja pojasnil, da prehitevajo časovnico za 43 dni, prav tako so pri predoru Mlinarji prihranili 10 odstotkov predvidenih sredstev. Gradnja predora je bila ocenjena na sedem milijonov evrov.

Novinarka TV Slovenija Elen Batista Štader je ob tem poročala, da je največja težava pri projektu drugi tir pridobivanje dovoljenj za tuje delavce. Ni še znano, ali bo vlada ukrepala in pospešila postopek pridobivanja dovoljenj. Težave pa povzročajo tudi podražitve na vseh področjih, in kot je povedala Batista Štader, bi se projekt lahko podražil za sto milijonov evrov.

Hevka je za STA ob tem pojasnil, da na podjetje 2TDK ob visoki rasti cen prihajajo tudi zahteve za anekse. "Odkrili smo recept, kako bomo pokrivali te razlike, in sicer kar bo nad 10 odstotkov, bo v domeni naročnika," je dejal. Gradivo je prejšnji teden obravnaval nadzorni svet 2TDK-ja, želja je, da to obravnava še ministrstvo, je dodal.

Gre za dober kilometer dolg predor, ki so ga gradili s t. i. avstrijsko metodo – s kopanjem, in ne vrtanjem. Foto: Tjaša Škamperle/Radio Koper
Gre za dober kilometer dolg predor, ki so ga gradili s t. i. avstrijsko metodo – s kopanjem, in ne vrtanjem. Foto: Tjaša Škamperle/Radio Koper

Vlada bo nadaljevala izvedbo dvotirne proge

Infrastrukturni minister Bojan Kumer pa je poudaril, da se bo z drugim tirom največja prepustna zmogljivost povečala s 94 vlakov na 212 vlakov dnevno, prevozna zmogljivost pa s sedanjih 14 milijonov na 36,9 milijona ton letno.

"Razdalja se bo s sedanjih 44 kilometrov zmanjšala na 27 kilometrov. Zmanjšala se bosta potovalni čas in obremenjenost za okolje in lokalno prebivalstvo," je za STA povedal Kumer in napovedal, da bo vlada pospešeno nadaljevala izvedbo dvotirne proge, ki bo omogočila več prometa, prebivalcem ob sedanji progi pa zagotovila varno in mirno življenje.

Preboj v predoru za drugi tir

Kopanje predorov sicer zaradi manj delovne sile, kot so pričakovali, poteka nekoliko počasneje.

Do konca poletja naj bi se število delavcev na gradbišču drugega tira povzpelo na približno 2000, je pred dnevi povedal Hevka. Če se časovnica zaradi vseh dosedanjih težav ne spreminja, je nekaj zamud vendarle nastalo tako zaradi epidemije covida-19 kot pomanjkanja delavcev. Nove zamude bi lahko povzročilo pomanjkanje določenega gradbenega materiala. Zagotovo pa ni ogrožen zaključek del, ki jih napovedujejo konec leta 2026.

Ob dogodku so bili navzoči ministra za infrastrukturo Slovenije in Turčije Bojan Kumer in Adil Karaismailoglu, direktor družbe Kolektor CPG Kristjan Mugerli ter predsednik upravnega odbora Yapi Merkezi Basar Arioglu.

Na slovesnosti je bila tudi Alenka Bratušek, ki bo po sprejetju novega zakona o vladi predvidoma prevzela ministrstvo za infrastrukturo. Foto: Tjaša Škamperle/Radio Koper
Na slovesnosti je bila tudi Alenka Bratušek, ki bo po sprejetju novega zakona o vladi predvidoma prevzela ministrstvo za infrastrukturo. Foto: Tjaša Škamperle/Radio Koper