V Sindikatu voznikov avtobusov menijo, da je obvezno tedensko testiranje voznega in spremljevalnega osebja
V Sindikatu voznikov avtobusov menijo, da je obvezno tedensko testiranje voznega in spremljevalnega osebja "nesorazmeren ukrep". Foto: BoBo

V Sindikatu voznikov avtobusov sicer pozdravljajo vladne odločitve, s katerimi se zasleduje jasen cilj spoštovanja delovne zakonodaje ter zagotavljanja varnega in zdravega delovnega okolja v avtobusih cestnega potniškega prometa. Nikakor pa se ne morejo strinjati z odlokom o omejitvah in načinu izvajanja javnega prevoza potnikov zaradi zajezitve in obvladovanja epidemije covida-19 v delu, ki določa obvezno tedensko testiranje voznega in spremljevalnega osebja, so zapisali v izjavi za medije.

"Ta ukrep vlade se nam zdi nesorazmeren," so poudarili in dodali, da gre le za dodatno obremenitev voznega osebja. Testiranje bi bilo po njihovem smiselno le, če bi vstop v avtobus dovolili le potnikom s testom, ki ni starejši od 48 ur.

"Ob tem pa še povejmo, da se ob vsem naštetem ne moremo znebiti občutka, da tukaj ni v ospredju le zasledovanje zajezitve in obvladovanja epidemije, ampak še nekaj več, in se ob tem javno sprašujemo, ali voznikom avtobusov ne preostane popolnoma nič drugega, kot da sledimo voznikom taksi služb in z državljansko nepokorščino opozorimo na nevzdržnost tako v dejavnosti cestnega potniškega prometa kot tudi vladnega odloka," so zapisali.

Sorodna novica "Vozniki avtobusov so v času epidemije postali tudi varnostniki in čistilci"

Pozivi sindikata v praksi niso naleteli na plodna tla

Sindikat je v preteklosti že pozival k ukrepom, ki bi po njegovem mnenju pomenili zaščito tako voznega osebja kot uporabnikov cestnega potniškega prometa – popolno fizično ločenost voznika od uporabnikov, uvedbo brezgotovinskega poslovanja, obvezno prisotnost varnostnika, ki bi skrbel za spoštovanje priporočil Nacionalnega inštituta za javno zdravje, ter zagotovitev strokovnega osebja, ki bi poskrbelo za kakovostno čiščenje in dezinfekcijo vozil. "V praksi se nič od tega ni realiziralo in vozniki avtobusov so bili v glavnem prepuščeni sami sebi in izredno stresnim situacijam, ko so morali biti v vlogi voznika, sprevodnika, čistilca in celo varnostnika," je zapisal sindikat.

"Pod zaščitnimi maskami in vizirji so marljivo opravljali svoje delo (gospodarsko javno službo), v večini brez dodatkov za posebne delovne razmere, in to v časih, ko so je bila v državi izrazito slabša epidemiološka slika, kot je zdaj, medtem ko so njihovi delodajalci dobivali izrazite finančne injekcije skozi interventno zakonodajo," so med drugim zapisali.

Vozniki avtobusov so morali v času epidemije prevzeti več vlog – od voznika, sprevodnika, čistilca in celo varnostnika. Foto: BoBo
Vozniki avtobusov so morali v času epidemije prevzeti več vlog – od voznika, sprevodnika, čistilca in celo varnostnika. Foto: BoBo