Foto: Reuters
Foto: Reuters

Največji spletni trgovec na svetu Amazon v lasti Jeffa Bezosa je v drugem letošnjem četrtletju v letni primerjavi podvojil čisti dobiček, tako da je ta nanesel 5,2 milijarde dolarjev in presegel vsa pričakovanja. Pandemija covida-19 je namreč dodatno spodbudila nakupovanje po spletu, na letni ravni se je prodaja tako povečala za 40 odstotkov, na 88,9 milijarde dolarjev.

Po Bezosovih besedah "ne bi mogel biti ponosnejši in bolj hvaležen zaposlenim po svetu". Kot je še pojasnil, je Amazon v drugem četrtletju ustvaril več kot 175.000 novih delovnih mest, pri čemer naj bi jih 125.000 dobilo redno zaposlitev s polnim delovnim časom. Sicer pa namerava Amazon po lastnih napovedih ves svoj letošnji dobiček nameniti za stroške, povezane z zaščito varstva zaposlenih in kupcev med pandemijo.

Facebook: 5,2 milijarde čistega dobička

Tako kot vsa druga podjetja je tudi poslovanje Facebooka zaznamovala pandemija, a v nasprotju z rdečimi številkami, v katerih so se znašla številna, je lahko Mark Zuckerberg zelo zadovoljen. Facebook je v drugem četrtletju ustvaril 18,7 milijarde dolarjev prihodkov od prodaje, kar je 11 odstotkov več kot v istem obdobju lani, čisti dobiček pa je bil s 5,2 milijarde dolarjev dvakrat tolikšen kot v lanskem drugem trimesečju. Število aktivnih uporabnikov tega omrežja je naraslo za 12 odstotkov.

Facebook pričakuje, da bodo na njegovo poslovanje vplivali dejavniki, na katere nima vpliva, kot so trajanje in učinkovitost navodil, naj ljudje ostanejo doma, učinkovitost gospodarskih ukrepov po svetu in gibanje deviznih tečajev glede na dolar, so zapisali ob objavi na svoji spletni strani. Foto: EPA
Facebook pričakuje, da bodo na njegovo poslovanje vplivali dejavniki, na katere nima vpliva, kot so trajanje in učinkovitost navodil, naj ljudje ostanejo doma, učinkovitost gospodarskih ukrepov po svetu in gibanje deviznih tečajev glede na dolar, so zapisali ob objavi na svoji spletni strani. Foto: EPA

Čisti dobiček je bil skoraj dvakrat tolikšen kot v lanskem drugem četrtletju, ko je družba knjižila dve milijardi dolarjev stroškov, povezanih s poravnavo z Zvezno komisijo za trgovino (FTC) zaradi kršenja pravic zasebnosti uporabnikov, in 1,1 milijarde dolarjev dodatnih davčnih izdatkov, so pojasnili. "Veseli smo, da lahko majhnim podjetjem ponudimo orodja, ki jih potrebujejo za rast in uspešno delovanje na spletu v teh težkih časih. In ponosni smo, da se lahko ljudje zanesejo na naše storitve in ostanejo povezani takrat, ko ne morejo biti skupaj osebno," je zapisal ustanovitelj in glavni izvršni direktor Zuckerberg.