Ryanair je z ameriškim proizvajalcem letal Boeing sklenil pogodbo o dobavi 57 letal do prihodnjega marca, a pri irskem prevozniku zdaj pričakujejo, da jih bodo do takrat dobili le od 40 do 45. Foto: Reuters
Ryanair je z ameriškim proizvajalcem letal Boeing sklenil pogodbo o dobavi 57 letal do prihodnjega marca, a pri irskem prevozniku zdaj pričakujejo, da jih bodo do takrat dobili le od 40 do 45. Foto: Reuters

Zaradi pomanjkanja letal so pri Ryanairu zmanjšali oceno števila potnikov, ki jih bodo prepeljali v tekočem poslovnem letu. Prvotno so za poslovno leto, ki se bo končalo marca 2025, napovedali 205 milijonov prepeljanih potnikov. "Z manjšim številom letal bomo morda morali teh 205 milijonov zmanjšati na 200 milijonov," je po poročanju nemške tiskovne agencije DPA v pogovoru z novinarji ocenil Michael O'Leary.

"To verjetno pomeni, da bo tudi naša letošnja rast v Evropi omejena, menim, da bo to vodilo k višjim cenam poletnih vozovnic v Evropi," je dejal. Letalske vozovnice se bodo po O'Learyjevi presoji v primerjavi z lanskim poletjem najverjetneje podražile za od pet do 10 odstotkov.

Ryanair je z ameriškim proizvajalcem letal Boeing sklenil pogodbo o dobavi 57 letal do prihodnjega marca, vendar pri irskem letalskem prevozniku zdaj pričakujejo, da jih bodo do takrat dobili od 40 do 45.

Boeing se namreč spoprijema s težavami, odkar je z boeinga 737 max 9 družbe Alaska Airlines 5. januarja letos kmalu po vzletu odpadel panel z vrati. Zaradi pomislekov glede nadzora kakovosti novih Boeingovih letal se je zgodila omejitev hitrosti proizvodnje letal, poroča DPA.

Vodja družbe Ryanair je dejal, da zaradi zamud pri dobavi pričakujejo "skromno odškodnino" od družbe Boeing. V pogodbah z Boeingom so sicer predvidene opravičljive zamude, "vendar, če vrtate luknje na napačnih mestih in potem zamujate z dobavo ... je to neopravičljivo", je po poročanju francoske tiskovne agencije AFP dejal O'Leary.

Prav tako bo treba po lanskem odpoklicu letalskih motorjev družbe Pratt & Whitney iz varnostnih razlogov odstraniti več kot 1000 motorjev iz letal proizvajalca Airbus. Po napovedi O'Learyja bodo letalske družbe, kot so Wizz Air, Lufthansa in Air France, zaradi tega prizemljile do 20 odstotkov svojih letal iz družine A320.