Ob precejšnji možnosti prekinitve sodelovanja z Ryanairom si GIZ Rast in Aerodrom Maribor že prizadevata najti dodatne prevoznike, ki bi uvedli redne linije na mariborsko letališče. Foto: epa
Ob precejšnji možnosti prekinitve sodelovanja z Ryanairom si GIZ Rast in Aerodrom Maribor že prizadevata najti dodatne prevoznike, ki bi uvedli redne linije na mariborsko letališče. Foto: epa
Letališče Maribor
Mariborski Aerodrom se dogovarja o ponovitvi letalske povezave iz Ukrajine v poletnih mesecih v obliki verige čarterskih poletov. Foto: RTV SLO
Matjaž Sonc
Direktor mariborskega letališča Matjaž Sonc pravi, da zaradi ukinitve Ryanairove linije med Mariborom in Londonom na Aerodromu Maribor ne bo odpuščanj. Foto: RTV SLO

Sonc je še povedal, da zaradi tega ne bo nobenih posebnih ukrepov ali odpuščanj, razen nekaterih dodatnih aktivnosti na področju pridobivanja novih linij, ki bi znova regijo povezale z Londonom.

Pogovori potekajo z več prevozniki z vseh za naš turizem zanimivih območij Evrope. Konkretneje o tem pa, ko bodo posamezne zadeve zadosti dorečene, je dejal Sonc.

Če gledamo s stališča opravljanja letaliških storitev, je bilo sodelovanje z Ryanairom zagotovo uspešno, zaposleni na letališču so svoje delo opravljali odlično, zasedenost letal je bila zelo dobra (tudi v zimskih mesecih 70-odstotna in več), je poudaril direktor mariborskega letališča.

Z Ryanairom v London zadnjič konec marca
Letalske karte za polete med Mariborom in Londonom z letalsko družbo Ryanair je že nekaj tednov mogoče rezervirati le do 27. marca. Irski nizkocenovni prevoznik bo takrat najverjetneje prenehal leteti med Aerodromom Maribor in londonskim letališčem Stansted.

Marca lani sta Gospodarsko interesno združenje Rast in Aerodorom Maribor z Ryanairom podpisala pogodbo o začetku letenja v Maribor s 7. 6. 2007. Sodelovanje bodo, kot kaže, prekinili, ker je od podpisa pogodbe, ki opredeljuje plačevanje sredstev za oglaševanje linije na spletnih straneh prevoznika, prihajalo do zviševanj dogovorjene cene.

Ima Ryanair previsoke zahteve?
Kot so zapisali v sporočilu za javnost, so zahteve irske letalske družbe za Aerodrom Maribor kljub izdatni pomoči Mestne občine Maribor, Slovenske turistične organizacije in ministrstva za gospodarstvo postale za slovensko stran nesprejemljive.

Zahteve prevoznika po zvišanju cen so prihajale kljub več kot 90-odstotni zasedenosti letala, denimo v poletnih mesecih, kar je družba Ryanair razlagala s premajhnim zaslužkom na progi med Mariborom in Londonom. V Rastu in Aerodromu Maribor pri tem poudarjajo, da destinacija nima nikakršne možnosti soodločati o ceni letov in da odločitev o ceni letalskih vozovnic v celoti pripada presoji prevoznika.

Cena letalskih vozovnic bi lahko bila donosnejša
Glede na dobro zasedenost letal menimo, da bi bilo mogoče ceno letalskih vozovnic oblikovati donosnejše, kot jo je v primeru letalske povezave Maribor-Stansted oblikovala družba Ryanair, sta slovenska partnerja zapisala v skupni izjavi za javnost in hkrati zagotovila, da je slovenska stran ves čas v celoti izpolnjevala svoje pogodbene obveznosti.

Sicer pa z Ryanairom o vsebini zadnje zahteve sicer še potekajo pogajanja, vendar občutnega premika v ceni, ki bi bila za slovensko stran sprejemljiva, ni pričakovati. To pa najverjetneje pomeni ukinitev letov letalske družbe Ryanair na mariborsko letališče ob koncu zimske sezone 27. marca 2008.

R. B.