Podrobnosti dogovora med vodstvom Adrie Airways in Sindikatom prometnih pilotov Slovenije niso znane. Foto: BoBo
Podrobnosti dogovora med vodstvom Adrie Airways in Sindikatom prometnih pilotov Slovenije niso znane. Foto: BoBo

Vodstvu slovenskega letalskega prevoznika Adria Airways je s Sindikatom prometnih pilotov Slovenije uspelo skleniti dogovor, zato stavke konec meseca ne bo. Kot je znano se je vodstvo podjetja in sindikat dogovoril o vseh stavkovnih zahtevah in definiral skrajni rok za sklenitev kolektivne pogodbe pilotov, to je 31. januar prihodnje leto.

Kot je ob začetku pogajanj povedal vodja stavkovnega odbora Fedor Pop Gligorov so pilotom s kolektivno pogodbo iz leta 2011 praktično edinim znižali dohodke, potem ko so jim jih nekajkrat znižali že med letoma 2009 in 2011. Znižanje plač po njegovem mnenju ni prineslo pozitivnih učnikov na poslovanje družbe: "Strošek za plače pilotov predstavlja približno 5,5 odstotka vseh stroškov v družbi, kar je, kolikor je nam poznano, najmanj v svetu."

Zahtevali so tudi, da družba pilotom poravna vse prispevke in da takoj odpravi kršitve zakona o delovnih razmerjih glede odmorov na delu. Stavkovni odbor je opozoril tudi na težave s prehrano in koriščenjem dopusta. "Večina pilotov ima še več kot polovico neizkoriščenega dopusta iz tekočega leta. Enostavno dopusta ne dobimo," je opozoril Pop Gligorov.

Adria Airways je v postopku prodaje
Z Adrie so že ob napovedi stavke sporočili, da je stavka nepotrebna, prav tako so poudarili, da se je po podpisu nove kolektivne pogodbe leta 2011 izhodiščna plača znižala za vse zaposlene v družbi, prav tako tudi nadomestilo za malico in prevoz. Težav, ki jim jih očita sindikat, pa skušajo učinkovito reševati.

Ob tem opozarjajo, da bi morebitna stavka negativno vplivala na družbo, ki je sicer v postopku prodaje, naslednji mesec pa jo čaka dokapitalizacijska skupščina. Ob tem se postavlja vprašanje, ali bo prevoznika dokapitaliziral morebiten kupec ali pa bo dokapitalizacija znova padla na pleča države. Zadnja možnost je zaradi zakonodaje EU-ja in preteklih državnih dokapitalizacij sicer manj verjetna.