Glede na turistične trende kaže, da si bo prihodnje leto slovenske znamenitosti ogledovalo vel domačih gostov, saj se turisti zaradi krize pogosteje odločajo za počitnice v svoji državi. Foto: MMC RTV SLO
Glede na turistične trende kaže, da si bo prihodnje leto slovenske znamenitosti ogledovalo vel domačih gostov, saj se turisti zaradi krize pogosteje odločajo za počitnice v svoji državi. Foto: MMC RTV SLO

Ljudje ne bodo nikoli prenehali potovati, lahko pa pričakujemo potenciranje nekaterih že znanih trendov na področju potovanj oz. spremembe teh trendov kot na primer potovanja za krajši čas in bližje domu, potovalne odločitve v zadnjem trenutku, zmanjševanje števila potovanj in nekoliko daljši glavni dopust.

Slovenska turistična organizacija

Dejstvo je, da je turizem del nacionalnega gospodarstva in da se kot tak ne more ogniti negativnim vplivom globalne finančne krize, lahko pa te vplive omili in samo krizo celo izkoristi kot priložnost

Slovenska turistična organizacija
Bo zdraviliški turizem paradni konj slovenskega turizma v času krize? Foto: MMC RTV SLO

"Ljudje ne bodo nikoli prenehali potovati, lahko pa pričakujemo potenciranje nekaterih že znanih trendov na področju potovanj oz. spremembe teh trendov kot na primer potovanja za krajši čas in bližje domu, potovalne odločitve v zadnjem trenutku, zmanjševanje števila potovanj in nekoliko daljši glavni dopust." so za MMC povedali v Slovenski turistični organizaciji.

Turisti ocenjujejo razmerje cena - vrednost
STO napoveduje, da bodo turisti postali še bolj občutljivi na razmerje med ceno in vrednostjo, ki jo zanjo dobijo, " kar pomeni, da bodo iskali tisti turistični produkti, kjer bo turist največ dobil za znesek, ki ga je pripravljen in sposoben odšteti za oddih."

Trend turistov bo pozitiven
STO tudi za prihodnje leto pričakuje in napoveduje pozitivni trend števila gostov in njihovih nočitev, vendar pa bo ta rast umirjena. K pozitivnim indeksom bodo veliko prispevali predvsem domači gosti, saj je opaziti povečano zanimanjea Slovencev za počitnikovanje doma, so na STO povedali za MMC. "Gre za trend, napovedan v turizmu na globalni ravni (tudi s strani UNWTO), ki se že odraža tudi v statističnih podatkih slovenskega turizma zadnjih dveh mesecev."

2008: Porast na račun domačih gostov
V prvih enajstih mesecih letošnjega leta so turistični delavci sicer zabeležili za odstotek več prenočitev kot lani in tri odstotke več prihodov turistov. Do porasta je prišlo predvsem na račun domačih gostov, ki jih je bilo za šest odstotkov več, medtem ko so tujcev našteli le za odstotek več.

Novembra manj tujih turistov
Vpliv finančne krize se odraža tudi na številu prihodov gostov iz za Slovenijo najpomembnejših trgov sosednjih držav. Število gostov iz Italije ostaja na enaki ravni kot leto prej, število prenočitev Italijanskih gosptov pa je padlo za dva odstotka. Manj je tudi gostov iz Nemčije, saj se je njihovo število v tem obdobju zmanjšalo za sedem odstotkov, za devet odstotkov pa je upadlo število nočitev. Sedem odstotkov manj gostov je v Slovenijo prišlo tudi iz Avstrije, samo novembra pa se je njihov obisk zmanjšal za 12 odstotkov.

STO beleži tudi upad povpraševanja na trgu Beneluksa, čeprav številka na letni ravni ostaja pozitivna. Več prihodov tako na letni kot mesečni ravni predstavljajo turisti iz Hrvaške, Srbije, Japonske, Ukrajine in Poljske. V primerjavi z lanskim novembrom je naši državo obiskalo manj turistov iz Ruske federacije, Madžarske in Češke.

Slovenija je pripravljena na leto 2009
Glavni akterji slovenskega turizma, med katerimi so Slovenska turistična organizacija, Turistična zveza Slovenije in Sekcija za gostinstvo in turizem pri Obrtno-podjetniški zbornici in Turistično - gostinska zbornica pri GZS-ju, so sprepičani, da je Slovenija na zaostrene konkurenčne pogoje na globalnem turističnem trgu dobro pripravljena.

STO izdelal načrt ukrepov za kljubovanje upadu povpraševanja
STO je v luči gospodarske krize sprejel nekaj dodatnih ukrepov, s katerimi se bo spopadel z grožnjo zmanjševanja povpraševanja po turističnih obiskih Slovenije.

Med ukrepi so razpršitev emitivnih trgov slovenskega turizma in intenzivnejše aktivnosti na trgih kot so Poljska, Slovaška, Češka, Hrvaška, Srbija, Španija in predvsem Rusija, ambicioznejši nastop na prekomorskih trgih, okoli 30-odstotno povečanje oglaševanja in PR aktivnosti, razvoj novih letalskih linij, povečane prodajno usmerjene aktivnosti na domačem trgu in intenziviranje E-marketinga, so za MMC povedali na STO-ju.

Aleksandra K. Kovač
aleksandra.kovac@rtvslo.si

Ljudje ne bodo nikoli prenehali potovati, lahko pa pričakujemo potenciranje nekaterih že znanih trendov na področju potovanj oz. spremembe teh trendov kot na primer potovanja za krajši čas in bližje domu, potovalne odločitve v zadnjem trenutku, zmanjševanje števila potovanj in nekoliko daljši glavni dopust.

Slovenska turistična organizacija

Dejstvo je, da je turizem del nacionalnega gospodarstva in da se kot tak ne more ogniti negativnim vplivom globalne finančne krize, lahko pa te vplive omili in samo krizo celo izkoristi kot priložnost

Slovenska turistična organizacija