Foto: Pixabay
Foto: Pixabay

Ti ukrepi po razglasitvi konca epidemije ne veljajo več, zato smo med glavno turistično sezono preverili, ali ponudniki spoštujejo določila in kakšne možnosti imajo potrošniki ob morebitnih nepravilnostih.

V zadnjih mesecih so na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS) imeli več pritožb zaradi nepravilnosti pri izdaji vrednotnic. Turistične agencije se namreč še vedno zmotno sklicujejo na ukrepe interventnega zakona, ki je predvideval vračilo kupnine šele po 12 mesecih od odpovedi potovanja, pojasni Matjaž Jakin.

"Ta naš zakon ne velja več, uporabljal se je do 31. maja. Če zdaj agencija ali potrošnik odpove potovanje zaradi izrednih okoliščin, mora dobiti denar nazaj po 14 dneh od odpovedi pogodbe," pravi Jakin, ki opozarja tudi na to, da so bili številni potrošniki zavedeni, da je njihova edina možnost sprejetje vrednotnice.

"Vrednotnica nikoli ni bila obvezna, agencije so to predstavljale ljudem. Kar ni res. Potrošniki se morajo sami odločiti, ali bodo zahtevali vrednotnico ali pa denar. Razlika je samo v tem, v kolikšnem času so upravičeni do vračila denarja," še pojasnjuje.

Tudi na Evropskem potrošniškem centru potnikom svetujejo, da vrednotnice niso dolžni sprejeti. Sicer imajo največ pritožb s področja nastanitev, paketnih potovanj in letalskih prevozov, pri čemer zagate povzročajo tudi daljši odzivni časi prevoznikov.

Vodja centra Romana Javornik opozarja še, da je sklepanje pogodb na področju potovanj danes tvegana odločitev, "povezana z negotovostjo glede možnosti izvedbe oz. koriščenja teh storitev". "V primeru poslabšanje situacije s covidom-19 se ta okoliščina ne bo več štela za izredno, saj je bil potrošnik z njo seznanjen ob sklepanju pogodbe," opozarja Javornikova.

Na Zvezi potrošnikov Slovenije kupce opozarjajo še, naj ob sklenitvi turističnega zavarovanja preverijo, ali to vključuje tudi tveganje odpovedi zaradi novega koronavirusa, prav tako naj na spletni strani zunanjega ministrstva spremljajo seznam držav, v katere je potovanje odsvetovano.