Christian Hornbostel pravi, da glasba pripada vsem: črnim, belim, visokim in nizkim. Glasba ni privilegij, smisel za ritem imajo namreč lahko prav vsi. Foto: christianhornbostel.com
Christian Hornbostel pravi, da glasba pripada vsem: črnim, belim, visokim in nizkim. Glasba ni privilegij, smisel za ritem imajo namreč lahko prav vsi. Foto: christianhornbostel.com

Italijana ljubitelji klubske glasbe poznajo po vsem svetu, saj je nastopal v najbolj priznanih klubih, kot sta Pacha in El Divino na "žurerskem" španskem otoku Ibizi, v Berlinu v klubu Sage, na Otoku v londonskem Gallery and Crash, bil pa je tudi med prvimi rezidenti, ki so vrteli glasbo v Ambasadi Gavioli.

Na mednarodnem prizorišču se je pojavil leta 1991 s producentsko skupino BHF (Bisiach Hornbostel Ferruci team) in s pesmima Moments In Soul ter Venus prodrl celo na britansko glasbeno lestvico UK Top Ten. Ne poznamo pa ga le kot producenta in DJ-a ampak tudi kot uspešnega remikserja. Med drugim je s svojimi predelavami sodeloval s Satoshi Tomiiejem in Barbaro Tucker.

Pozdravljeni, Christian! To je bila za Ljubljančane že druga priložnost letos, da so prisluhnili vaši glasbi. Ste jim pripravili kakšno presenečenje?
Vzdušje v klubu je odlično. Že ko sem tu gostoval pred poletjem, je bilo fantastično. Zelo mi je všeč ozračje v Globalu, ljudje preprosto ljubijo houseglasbo.

Kot DJ ste gostovali po klubih in diskotekah po vsem svetu. Glasbo ste vrteli v tako slavnih klubih, kot so El Divino na Ibizi, Gallery and Crash v Londonu pa tudi Ambasada Gavioli v Izoli. Imate raje večje diskoteke ali manjše klube, kot je ta? Ko sem spremenil slog glasbe - včasih sem vrtel bolj tehno - sem spremenil tudi pogled na okolje, kjer se tovrstna glasba vrti. Za zabave s tehno glasbo oziroma bolj trdim housom sem potreboval večja prizorišča, kot je npr. Ambasada Gavioli. Potem pa sem se vrnil k svoji prvi ljubezni, house glasbi, ki je veliko bolj seksi s primesmi vokalov in je primernejša za klube, saj je ozračje veliko "toplejše" in ne gre za masovna zbiranja.

Kateri je vaš najljubši kraj oziroma klub, kjer ste vrteli glasbo? Kje so bili "žuri" najboljši?
Zelo rad se spominjam časov, ko sem delal v Izoli v Ambasadi Gavioli. Prav tako obožujem poletja v Moretu v Italiji, v mojem srcu pa je tudi London, kjer je ozračje vedno nabito s pozitivno energijo. Pravzaprav mi je bilo lepo povsod, kjer sem delal.

Vrniva se še malo v preteklost. Bili ste eden prvih klubskih rezidentov v Ambasadi Gavioli. Kako se spominjate tistih časov?
Če povem po pravici, sprva nisem dobro poznal zgodbe o Ambasadi Gavioli, saj nisem takoj spoznal, da gre bolj za undergroundsceno. Na začetku sem vrtel preveč komercialno glasbo, ki ni bila toliko po okusu ljudi, ki so obiskovali diskoteko. To je bil zame zelo dober poduk. Imam pa zelo lepe spomine na tiste čase.

Ali poznate katerega imed slovenskih DJ-jev? Ste s katerim morda sodelovali?
Prav v času delovanja v Izoli sem spoznal Valentina Kanzianija, Umeka in fante, ki so tam vrteli glasbo. Menim, da so bili oni tisti, ki so bili že takrat primerni za undergroundsceno in so vedeli, kaj vrtijo, jaz pa sem se še malo lovil. Bili so bolj v koraku s časom, tu mislim na Ambasado Gavioli, kot pa jaz. Že takrat so vrteli glasbo, ki jo vrtijo še danes. Jaz pa sem bil ravno na prelomnici, saj sem začel spreminjati glasbeni slog.

Vaše delo poznajo tudi na drugi strani luže v ZDA. Kako bi primerjali glasbo ameriških in evropskih DJ-jev?
Menim, da kakšne posebne razlike v slogu glasbe ni. Delal sem s številnimi ameriškimi DJ-ji, ki v svojih houseritmih uporabljalo primesi latino glasbe, kar ni nič drugače kot pri evropskih DJ-jih. Par let nazaj je bilo v ZDA kar nekaj Italijanov, ki so vrteli povsem enak slog glasbe.

Pred leti so vašo glasbo bolj povezovali s technom. Zdaj ste se posvetili seksi houseu s primesmi soula, jazza. Kje se vidite čez 5 ali 10 let?
Ne vem še. Po pravici povedano vrtim glasbo, ki mi je všeč. House sem vrtel, še preden sem se osredinil na techno. Začel sem s houseglasbo, potem pa tudi zaradi napredka techna zamenjal slog. Nobenega drugega razloga za pojasnilo ni, kot to, da sem se vseskozi posvečal glasbi, ki mi je bila najbolj pri srcu. Pred leti je bil pravi čas, da sem se posvetil technu, da sem preizkusil nov ritem, bilo je zelo lepo.

Ko ste bili najstnik, ste radi poslušali Deep Purple, Tino Turner ... Kateri glasbeniki pa so vam všeč danes?
Ja, res je. Kot otrok sem rad prisluhnil rocku in tudi punku. Danes glasba ni več takšna, kot je bila včasih, saj sta se spremenili tudi družba in okolje. Še vedno pa imam rad jazz oziroma jazzrock ali funk. Dobra glasba je vedno obstajala in tako je tudi danes. Dandanes poznam veliko nadarjenih mladih glasbenikov, s katerimi bi rad sodeloval. Ne morem pa povedati nobenega imena.

V številnih državah od Anglije pa do Egipta se vrti vaša glasbena oddaja Housepacific, ki jo tedensko posluša več kot pet milijonov ljudi. Kako to, da oddaje ni na nobenem slovenskem radiu?
Upam, da se bodo lahko oddaje že kmalu veselili tudi slovenski ljubitelji klubske glasbe. Za zdaj pogajanja o tem še tečejo, smo pa na dobri poti in obstajajo velike možnosti, da bo Housepacifico že zelo zelo kmalu moč poslušati tudi v Sloveniji.

Kako bo z vašo produkcijo v prihodnosti? Bo še naprej tako masovna? S kom si še želite delati?
Že zdaj sem sodeloval s ševilnimi priznanimi glasbeniki, kot so Satoshi Tommi, Barbara Tucker, sodeloval sem z Joeyem Negrom. Tako da nikoli ne veš, kako se bo življenje obrnilo. Svet je nor! Veliko je dobrih novih imen, tako da sem odprt za vse. Rad bi delal s Santano in morda tudi s kakšnim slovenskim DJ-jem. Nikoli ne veš!

G. P.