Tone Partljič je prvi mož Borštnikovega srečanja. Foto:
Tone Partljič je prvi mož Borštnikovega srečanja. Foto:

Članstvo v Liberalni demokraciji Slovenije in sedenje v parlamentu nista ubila komediografa v meni.

Ep o Gilgamešu
Slovensko mladinsko gledališče je v Mariboru odigralo Ep o Gilgamešu v režiji Jerneja Lorencija. Foto: Spletna stran festivala

Strinjam se z italijanskim pesnikom izpred dvesto let Ugom Foscolom, ki je zapisal: "Smejemo se in še se bomo smejali. Kajti resnost je lastnost licemercev!"

Borštnikovo srečanje
Gledalci v Mariboru so zadovoljni z videnim. Foto: Spletna stran festivala

V Mariboru že od 13. oktobra poteka 41. Borštnikovo srečanje, ki se s sklepno slovesnostjo, na kateri podelijo nagrade najboljšim, končuje v sredo, 25. oktobra.



Za vami je že kar nekaj dni letošnjega Borštnikovega srečanja, odigranih je bilo že kar nekaj tekmovalnih predstav. Kakšen je vaš prvi vtis o letošnjem gledališkem druženju v Mariboru?
Vtis je odličen. Dvorane so polne, predstave vznemirljive, nihče še ni nikogar "vžgal", mediji poročajo, raven strokovnih srečanj je visoka, vreme do zdaj lepo.

Kako ste zadovoljni s seznamom tekmovalnih predstav, ki jih je letos prvič izbiral selektor Matej Bogataj?
Tudi če bi ne bil zadovoljen, bi ne bilo fer prigovarjati, potem ko je Svet BS sprejel njegov program. Ki pa je odličen, marsikdo pravi, da je bil selektor "drzen". Ne vem. Vsekakor je sledil svojemu prepričanju, izbral kakovostne, a tudi vznemirljive predstave, nekaj "velikih dejanj" pa je prezrl. Na primer namesto velikih dramatacizacij z velikega odra Lj. Drame, smo gledali dve vznemirljivi "mladi" predstavi z Male drame. S tem programom ne prihaja le do soočenja generacij ustvarjalcev, ampak tudi do soočanja generacij publike. "Sasvim u redu!"

Si v prihodnosti želite še večjega in še bolj mednarodnega Borštnikovega srečanja? Na spletni strani festivala lahko preberemo, da si želite prepoznavnosti v širšem evropskem prostoru.
Ne vem, kaj mislite pod "mednarodno Borštnikovo srečanje". Naj še enkrat razložim: Sem proti mednarodnemu programu tekmovalnega festivala, saj sem prepričan, da Slovenci potrebujemo "nacionalno gledališko ligo prvakov". Torej nacionalni ali državni festival. Če se mu bomo odrekli mi, ga bo "ustanovil" kdo drug. S čisto drugimi finančnimi parametri. Sem pa zato, da vabimo nekatere predstave iz Evrope kot "spremljevalne" odvisno od financ. Pomembno pa je, da svoj festival in gledališko tvornost pokažemo "Evropejcem". Letos so med nami predstavniki drugih festivalov iz Srbije in Češke, združenje mladih avtorjev Evrope Focus on the Stage, razred slovenistike z Dunaja, kritik iz Poljske, dopisnik iz Avstrije itd. Za začetek čisto dovolj.

Borštnikovo srečanje niso le tekmovalne predstave, ampak tudi strokovni pogovori, predstave za otroke, veliko dodatnih, netekmovalnih predstav, razstave, predstavitve knjig ... Je odziv Mariborčanov in drugih ljubiteljev gledališča in nasploh kulturnih dogodkov dober?
Odziv Mariborčanov je odličen - pri ogledu tekmovalnih predstav. A želeli bi si, da bi bil tak tudi pri vseh spremljevalnih predstavah (četudi moramo nekatere na pritisk publike ponavljati, a ne vseh). Deficitaren pa je na strokovnih dogodkih (simpozij, pogovor po predstavah, predstavitve knjig …). Zlasti pogrešamo profesorje in študente humanističnh mariborskih fakultet in člane domačega igralskega ansambla. A kaj ko slišim, da je že v navadi, da kolegi več ne gledajo kolegov.

Kako ocenjujete položaj gledališča pri nas? Vas moti velikokrat nasilno vlečenje ločnice med "komercialnimi" in "resnimi" gledališkimi hišami in predstavami? Poleg tega se včasih zazdi, da gledališki kritiki na neki način težje, morda celo neradi pohvalijo komedijo in igralce, ki po večini igrajo komične vloge?
O položaju gledališča težko sodim, ker nisem več "in". Zdi se mi, da bo potrebno še "posodobiti" institucije, ki so povsem nepripravljene dočakale nove čase konkurence, plačila po učinku …O tem, da je naše gledališče kakovostno vseeno najmanj enako dobro in boljše kot zvečine po Evropi, pa sem trdno prepričan. O, jaz ne ločim med "komercialnimi" in "resnimi" gledališči, ampak med dobrimi in slabimi predstavami. Resnost mi gre še zlasti na živce kot komediografu. Strinjam se z italijanskim pesnikom izpred dvesto let Ugom Foscolom, ki je zapisal: "Smejemo se in še se bomo smejali. Kajti resnost je lastnost licemercev!"

V nekaterih večjih evropskih mestih gledališka umetnost cveti. Vrste pred gledališči so podobne tistim pred kinodvoranami. Pogrešate to pri nas?
Pri nas ni vrst pred gledališči, ker imamo abonmajski sistem. Ob vpisu pa včasih so vrste. A tudi Borštnikovo srečanje mi dokazuje, da hodi več ljudi v gledališče kot v likovne galerije, koncertne dvorane itd. Ne, dobro publiko imamo!

Lahko pričakujemo, da boste kmalu spet napisali kakšno igro, ki jo bo navdihnilo aktualno dogajanje v domači politiki? Verjetno bi se ponovno odločili za komedijo?
Sem že napisal. Še letos bo premiera moje televizijske komedije, prihodnje leto pa bo mariborska Drama igrala komedijo Za nacionalni interes. Članstvo v Liberalni demokraciji Slovenije in sedenje v Parlamentu nista ubila komediografa v meni. Morda sta ga znova bolj predramila!

T. T.

Članstvo v Liberalni demokraciji Slovenije in sedenje v parlamentu nista ubila komediografa v meni.

Strinjam se z italijanskim pesnikom izpred dvesto let Ugom Foscolom, ki je zapisal: "Smejemo se in še se bomo smejali. Kajti resnost je lastnost licemercev!"