Plakat Primoža Zorka za Stiropor Festival iz leta 2017. Samostojni umetnik, oblikovalec in fotograf je skozi leta prejel več nagrad za plakate, ki so zaradi svojega nekonvencionalnega oblikovanja bili pogosto deležni nerazumevanja in celo neodobravanja ter so sprožali tudi burne debate. Med drugim je na letošnjem 10. bienalu slovenskega oblikovanja Brumen prejel osrednjo nagrado, ob tej pa še posebno pohvalo žirije za serijo plakatov #stayinside, ki se je zoperstavila pokroviteljskemu tonu javne komunikacije med pandemijo.. Foto: Tam-Tam
Plakat Primoža Zorka za Stiropor Festival iz leta 2017. Samostojni umetnik, oblikovalec in fotograf je skozi leta prejel več nagrad za plakate, ki so zaradi svojega nekonvencionalnega oblikovanja bili pogosto deležni nerazumevanja in celo neodobravanja ter so sprožali tudi burne debate. Med drugim je na letošnjem 10. bienalu slovenskega oblikovanja Brumen prejel osrednjo nagrado, ob tej pa še posebno pohvalo žirije za serijo plakatov #stayinside, ki se je zoperstavila pokroviteljskemu tonu javne komunikacije med pandemijo.. Foto: Tam-Tam

Gre za posamične oblikovalce in oblikovalske studie, ki so v zadnjih letih vznemirili ali razburili s svojo (samo)zavestno neobremenjenostjo sledenju norm dobrega oblikovanja, ki je posledično razumljeno tudi kot lepo.

Sproščena igrivost in sveža pojavnost
Nekateri izmed njihovih plakatov so bili sprva zaznani kot "dislocirani tujki, celo nerazumljene, nefunkcionalne, neoblikovane grdobije, ki so jih spremljali komentarji, kot so 'napačni fonti', 'preveč natlačeni teksti', 'amatersko in neprofesionalno oblikovanje', '5 minut dela', a so se s spretno rabo disrupcije splošne oblikovalske prakse hitro pokazali kot pomembni primeri oblikovanja pri nas." A so oblikovalci s temi plakati v lokalni prostor s sproščeno igrivostjo ter svežo in izstopajočo pojavnostjo vnesli duha aktualnega in globalnega.

Odmik od oblikovalskih konvencij
Razstavljeni plakati se namenoma odmikajo od konvencionalne estetike lepega ter izzivajo in spodbujajo k vprašanjem ter razpravi o mejah in nalogah oblikovanja. To počnejo z "eksperimentiranjem in igro na nivojih likovnega jezika, organizacije informacij, z rabo 'pisarniških tipografij' in tipografskimi tretmaji, kjer pisana beseda velikokrat prevzema vlogo slikovnega oziromagrafičnega motiva, ter vpeljavo elementov vernakularnega oblikovanja (izbira fontov, barvne palete, neupoštevanje mreže ipd.)," piše v napovedi razstave.

Plakate, ki tvorijo postavitev Enfants terribles, so oblikovali Žiga Artnak, Ajdin Bašić, Tjaša Cizej, Eduard Čehovin, Grupa Ee, Rok Hudobivnik, Farah Sara Kurnik, Luka Lavrenci, Ljudje, Multipraktik, Nejc Prah, Studio Kruh, Matej Stupica, Dorijan Šiško, Žiga Testen in Primož Zorko. Razstava je nastala v sodelovanju s podjetjem Herman & Partnerji, ki se ukvarja s poslovnim svetovanjem in komuniciranjem. Odprli jo bodo drevi ob 19. uri, do konca meseca bo na ogled v plakatni galeriji Tam-Tam, ki stoji v bližini restavracije Slovenska hiša - Figovec.

Enfants terribles v Plakatni galeriji TAM-TAM