Razstavo je pripravil Narodni muzej Slovenije, da bi predstavil izjemne ustvarjalne dosežke z ozemlja današnje Slovenije od prazgodovine do danes.

Vaška situla in še štiri druge dragocenosti so zastopane s kopijo. Foto: Arhiv Narodnega muzeja Slovenije
Vaška situla in še štiri druge dragocenosti so zastopane s kopijo. Foto: Arhiv Narodnega muzeja Slovenije
Keramičen konjiček, 8.–7. stol. pr. n. š., Podzemelj; keramika. Foto: Tanja Lažetić
Keramičen konjiček, 8.–7. stol. pr. n. š., Podzemelj; keramika. Foto: Tanja Lažetić
Vaza, 1871–1890, Keramična tovarna bratov Schütz, Liboje pri Celju; beloprstena keramika, poslikava z barvnimi glazurami. Foto: Tanja Lažetić
Vaza, 1871–1890, Keramična tovarna bratov Schütz, Liboje pri Celju; beloprstena keramika, poslikava z barvnimi glazurami. Foto: Tanja Lažetić

Po lanskem gostovanju v mestu Ši'an, ki slovi po grobnicah z glinenimi vojščaki, je razstava zdaj na ogled v Muzeju Nandžing, ki je med več kot tisoč uradno registriranih muzejev v državi po pomenu svojih zbirk na 7., po številu obiskovalcev pa na 12. mestu. Prostore ima v prostrani palači, največjem ohranjenem starodavnem kompleksu na južnem Kitajskem, s skupno površino več kot 40.000 kvadratnih metrov. V muzeju, ki ga letno obišče 11 milijonov ljudi, bo razstava na ogled do 15. marca.

Poleg 135 originalnih eksponatov je v razstavo Zakladi slovenske ustvarjalnosti – kreativni dialog med sedanjostjo in preteklostjo vključenih pet kopij. To so kopije emonskega meščana, situle z Vač, neandertalčeve piščali iz Divjih bab, fotografije Janeza Puharja in idola z Ljubljanskega barja.

Osrednji del razstave je razdeljen v sedem sklopov, ki se posvečajo keramiki, porcelanu, čipki, tekstilu, panjskim končnicam ter pihanemu in brušenemu steklu. Vsak sklop ima triplastno predstavitev, ki se začne z najstarejšim obdobjem – steklo, keramika in tekstil z arheološkimi obdobji, drugi sklopi pa s poznejšimi, v skladu z razvojem ustvarjanja v posameznem materialu. Sledijo izdelki obrtnikov, manufaktur in tovarn na ozemlju današnje Slovenije iz časa od 16. do konca 19. stoletja. Zadnji del je namenjen sodobnosti.

Slovenska ustvarjalnost v mestu kitajskih glinenih vojščakov

Sklop o pihanem steklu pa sklene Tanja Pak, brušeno steklo izdelki Steklarne Rogaška, panjske končnice Svetovni dan čebel, keramiko izdelki ljubljanske tovarne Dekor, sklop porcelana porcelan Catbriyur, čipko Ksenija Baraga, sklop tekstila pa kolekcija Almire Sadar. V zadnjem prostoru predstavljajo Slovenijo kot pravljično turistično destinacijo, prav tako pa tudi raznolik kulturni preplet Slovenije in Kitajske.

Razstavo so pospremili s katalogom v slovenskem, angleškem in kitajskem jeziku. Poleg dela, ki predstavlja razstavo, in kataloga predmetov je v njem tudi poglavje o naravnih in kulturnih značilnostih Slovenije ter kratek zgodovinski pregled, zaključi pa se s predstavitvijo zgodovine in okoliščin slovensko-kitajskih stikov.