Samonikla prizorišča so vse bolj zapostavljena, poudarja Marko Brecelj, saj niti ministrstvi za kulturo in šolstvo niti lokalne oblasti ne prepoznavajo njihovega pomena. Foto: BoBo
Samonikla prizorišča so vse bolj zapostavljena, poudarja Marko Brecelj, saj niti ministrstvi za kulturo in šolstvo niti lokalne oblasti ne prepoznavajo njihovega pomena. Foto: BoBo

Posledično so samonikla prizorišča vse bolj zapostavljena, pravi Brecelj, ki je kritičen tudi do odnosa medijev in vedenja samega nevladnega sektorja, ki dopušča tehnopopulizem.

Kot primera političnega zanemarjanja nevladnih ustanov, zlasti samoniklih prizorišč, izpostavlja položaj KUD-a France Prešeren, ki je kot samoniklo socialno in kulturno prizorišče "v stečajnem položaju", in DPZN, ki po kriterijih lokalnih oblasti ni v javnem interesu. Zaradi tega morajo skladiščiti svoje stvari v drugi občini, na robu meje s Hrvaško, pojasnjuje. Kritičen je tudi do odnosa medijev. "Ugotavljamo, da je odziv medijev premo sorazmeren z velikostjo denarja oziroma moči, ki se za napovedano novinarsko konferenco suče," pravi.

O dopuščanju tehnopopulizma
Prav tako je opozoril na vedenje nevladnega sektorja, ki je nepovezan in se ne odzove ob napadih na "trajnostni jutri". Ker je nevladni sektor pragmatičen in razbit, pa s tem na pasiven način podpira tudi neko "obliko, ki jo lahko imenujemo tehnopopulizem". Prav tehnopopulizem je po njegovih besedah točna oznaka za to, kar se dogaja v Ljubljani in Kopru ter se močno širi po državi.

V DPZN-ju in Ustanovi nevladnih mladinskega polja Pohorski bataljon se te dni s projekcijami in diskusijami končuje letošnji festival Koperground.