Hirst je najbolj znan po ohranjanju živali v formaldehidu. Foto: EPA
Hirst je najbolj znan po ohranjanju živali v formaldehidu. Foto: EPA
Delo Damiena Hirsta
Orjaški pepelnik bi zadoščal tudi verižnim kadilcem. Foto: EPA
Delo Damiena Hirsta
Hirst se ne ukvarja le z živalmi, ampak raziskuje tudi človeška telesa. Foto: EPA

Zadnja tri leta je ta revija vsako jesen sestavila seznam stotih najvplivnejših in najmočnejših osebnosti v umetnosti, za kriterije pa je upoštevala različne dejavnike, kot sta prodaja na dražbah in razstave, ki so jih umetniki imeli od enega oktobra do drugega. Hirst je prvi umetnik, ki se mu je uspelo zavihteti prav na vrh, za njim pa so se razvrstili trgovec z umetninami Larry Gagosian, magnat dražbene hiše Christie's, Nicholas Serota iz galerije Tate in Glenn D. Lowry iz MoME.

Umetniki se prebijajo v ospredje
Drugi umetnik med desetimi najmočnejšimi osebnostmi je Bruce Nauman, ki je zasedel 9. mesto. Na lestvici so sicer najmočneje zastopani trgovci z umetninami in predstavnimi različnih galerij, vendar se položaj izboljšuje tudi umetnikom, ki jih v štirih letih še ni bilo toliko med stotimi najmočnejšimi. Zmagoslavje že omenjenih dveh dopolnjujejo med drugim Richard Serra, Neo Rauch, Richard Prince, Takaši Murakani, Jeff Wall, Marlene Dumas, Anselm Kiefer, Chris Ofili, Jeff Koons in Rachel Whiteread.

Na čelu mladih britanskih umetnikov
Hirst je na britansko umetniško prizorišče privihral v devetdesetih, ko je vodil gibanje mladih britanskih umentikov. Še vedno je najbolj znan po ohranjanju živalskih trupel v formaldehidu, med katerimi je s Hirstom najpogosteje povezan morski pes. Letos so se njegova dela še poebej dobro odrezala na dražbah, saj so prav morskega psa prodali za več kot 6,5 milijona funtov, opremo njegove londonske restavracije Venture Pharmacy pa za 11 milijonov funtov. Letos nihče od Hirstovih sodobnikov na dražbah ni zaslužil več kot prav ta 39-letni umentik.

V New Yorku so ga raztrgali
Vsi pa nad njegovim delom niso navdušeni. Newyorški kritiki so raztrgali njegovo razstavo v Velikem jabolku, a retrospektivna razstava v Neaplju je že navdušila stroga peresa. A celo Hirst sam pravi, da so nekatera njegova dela smešna in prav neprijetna, ko jih človek pogleda čez nekaj časa. A še vseeno je prepričan, da bodo njegova dela razstavljena tudi še čez dvesto let.

Nesmrten pri štiridesetih
Urednica revije ArtReview je izbor komentirala, da je bilo za Hirstom neverjetno leto. "Na naslovnici smo ga opisali kot štiridesetletnika in nesmrtneža. Brez vsakega dvoma je jasno, da si je zaslužil svoje mesto med umetniki, ki določajo merila sodobne umetnosti," je izjavila Rebecca Wilson.