Kadar ne živi v medvedu, v Normandiji rojeni umetnik živi v Marseillu. Foto: Spletna stran muzeja
Kadar ne živi v medvedu, v Normandiji rojeni umetnik živi v Marseillu. Foto: Spletna stran muzeja
Na spletni strani muzeja lahko dogajanje spremljate v živo.
Tudi francoski mediji ne vedo natančno, kaj naj si o projektu mislijo.

Abraham Poincheval svoj podvig, ki ga izvaja v galeriji Muzeja za lov in naravo (Musée de la Chasse et de la Nature) v Parizu, imenuje Dans La Peau de l'Ours (V medvedovi koži). Dokler performans, ki ga je izvedel že lani v Muzeju sodobne umetnosti v Dignu, traja, Poincheval ne sme zlesti iz steriliziranega medvedjega trupla: to pomeni, da v njem je, spi in hodi na stranišče (ves čas pa ga snema v notranjosti pritrjena kamera). V svojem "zatočišču" mora zdržati do 13. aprila, ne ravno razburljivo dogajanje pa lahko spremljate tudi v živo prek spleta.

Muzej na svoji spletni strani Poinchevala opisuje kot umetnika performansa, "ki mu ekstremne situacije niso tuje". Leta 2012 se je na primer o njem pisalo, ker je teden dni preživel v popolni temi v podzemni luknji pod neko knjigarno v svojem domačem Marseillu; tisti performans je poimenoval 604,800 sekund in vsako izmed njih ujel na videokamero.

Simbolika ponovnega rojstva
Performans Dans La Peau de l'Ours so menda navdahnila trupla živali, na katera je Poincheval naletel med izvajanjem nekega drugega dela v francoskih Alpah; začutil je "potrebo, da postane eno z živaljo". Zanj njegovo početje simbolizira ponovno rojstvo, prehod med svetom mrtvih in svetom živih. "Transcendenca med človekom in medvedi traja že samega začetka," je enigmatično zapisal. "Globoka simbolika se je začela že v pradavnini, simbolika, ki še dandanes vzbuja domišljijo zahodnega sveta."

"Globoka meditacija"
Na spremljevalni razstavi so podrobneje predstavljene omejitve, s katerimi se mora umetnik v omejenem prostoru spopadati. "Za medveda, ki je veljal za posrednika med človeškim in živalskim svetom, so dolgo mislili, da je prednik človeka," so na spletni strani muzeja zapisali o projektu. "Preleviti se v medveda in nositi njegovo kožo, pomeni osvobajajočo izbiro med človeškim in živalskim svetom ... Od prvega hipa dalje vas bo komunikacija med Abrahamom Poinchevalom in medvedom pripravila do globoke meditacije."

Poincheval je truplo za svoj performans menda našel sam, ga nato rekonstruiral s pomočjo mavca, pene in cevi (v nogah živali je na primer spravljena voda, s katero se preživlja), nato pa vse skupaj oblekel v pravo medvedjo kožo.