Na OŠ Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem je v povprečju vsak učenec vključen v skoraj dve kulturnoustvarjalni dejavnosti. Foto: Spletna stran OŠ Cerklje na Gorenjskem
Na OŠ Davorina Jenka Cerklje na Gorenjskem je v povprečju vsak učenec vključen v skoraj dve kulturnoustvarjalni dejavnosti. Foto: Spletna stran OŠ Cerklje na Gorenjskem

Težko bi izbrali kulturno dejavnost, ki na OŠ Cerklje na Gorenjskem prevladuje. V zadnjih treh letih so pri njih izvajali kar 39 različnih kulturnoustvarjalnih dejavnosti, izmed tega le 5 v okviru rednih izbirnih vsebin. V zadnjih 10 letih so uspeli ustvariti kar 27 redno delujočih kulturnoustvarjalnih zasedb. V 39 kulturnih skupin, od glasbenih, gledaliških, lutkovnih, folklornih, plesnih, likovnih do literarnih ter skupin za ohranjanje kulturne dediščine, so vključeni prav vsi učenci.

Iz utemeljitve nagrade

Javni sklad RS za kulturne dejavnosti (JSKD) je v sodelovanju z Zvezo kulturnih društev Slovenije (ZKDS) in Društvom za razvoj in varovanje Geoss na zaključni prireditvi v Vačah razglasil imena 48 osnovnih šol, ki so si letos prislužile naziv "kulturna šola", in najboljšo med vsemi, najkulturnejšo šolo leta 2012.

Spletno stran zmagovalne šole najdete tukaj.
Najboljša kulturna šola leta 2012 je po mnenju strokovne komisije, ki je podrobno pregledala in ocenila obšolske kulturne dejavnosti na šolah, ki so se prijavile na letošnji razpis, Osnovna šola Cerklje na Gorenjskem. Kulturna šola leta 2012 v kategoriji velike šole je postala OŠ Danila Lokarja Ajdovščina, kulturna šola leta v kategoriji srednje velike šole OŠ Majde Vrhovnik Ljubljana, kulturna šola v kategoriji male in podružnične šole pa je postala OŠ Istrskega odreda Gračišče.

Komisija je s posebnimi področnimi priznanji nagradila tudi šole, ki še posebej izstopajo na posameznem kulturnem področju. Tako je kulturna šola na vokalnem in glasbenem področju ter na področju gledališča postala OŠ Tabor Logatec, kulturna šola na področju folklorne dejavnosti OŠ Petrovče, kulturna šola na področju filma in videa OŠ Brezovica pri Ljubljani, kulturna šola na področju plesa OŠ Starše, kulturna šola na področju gledališča OŠ Tabor Logatec, kulturna šola na področju likovne in fotografske dejavnosti II. OŠ Celje, kulturna šola na področju literature OŠ Prevalje in kulturna šola na področju kulturne dediščine OŠ Stična.

Posebno priznanje za medkulturno in medetnično sodelovanje je prejela OŠ Janka Paderžnika Maribor. Posebno priznanje šoli, ki s posebnimi pristopi in s pomočjo kulturnega ustvarjanja presega meje možnega, je prejela OŠ Glazija Celje, posebno priznanje za izjemno mentorsko delo pa je prejela Marinka Šuštar z OŠ Danila Lokarja Ajdovščina.

Šole bodo nagrajene z različnimi oblikami udeležb na seminarjih in izobraževanjih, ki jih za mentorje pripravlja JSKD, najboljše štiri pa so dobile še letno naročnino na strokovni reviji Mentor in Folklornik.

Sklepna prireditev je bila posvečena različnim delavnicam, od likovne, literarne, novinarske, glasbene, plesne, folklorne do gledališke, filmske in drugih. Za mentorje in ravnatelje osnovnih šol so pripravili okroglo mizo z naslovom Kulturne dejavnosti učencev med šolo in društvom, ki jo je vodil podpredsednik ZKDS-a Franci Pivec. Sklepne prireditve se je udeležilo približno 300 otrok in njihovih mentorjev iz različnih slovenskih osnovnih šol.

Težko bi izbrali kulturno dejavnost, ki na OŠ Cerklje na Gorenjskem prevladuje. V zadnjih treh letih so pri njih izvajali kar 39 različnih kulturnoustvarjalnih dejavnosti, izmed tega le 5 v okviru rednih izbirnih vsebin. V zadnjih 10 letih so uspeli ustvariti kar 27 redno delujočih kulturnoustvarjalnih zasedb. V 39 kulturnih skupin, od glasbenih, gledaliških, lutkovnih, folklornih, plesnih, likovnih do literarnih ter skupin za ohranjanje kulturne dediščine, so vključeni prav vsi učenci.

Iz utemeljitve nagrade