Picassovo delo krasi steno slovite restavracije Four Seasons v Seagramovi stavbi na Park Avenue. Foto: Reuters
Picassovo delo krasi steno slovite restavracije Four Seasons v Seagramovi stavbi na Park Avenue. Foto: Reuters
Pablo Picasso
Po gledališki zavesi, ki jo je konec drugega desetletja 20. stoletja španski mojster naslikal za predstavo v izvedbi Ballets russes, se ta predel restavracije imenuje Picassov hodnik. Foto: Reuters
Medtem ko je načrte Seagramove stavbe podpisal nemški arhitekt Ludwig Mies van der Rohe, je notranjščino, vključno z restavracijo Four Seasons, zasnoval Philip Johnson.
Medtem ko je načrte Seagramove stavbe podpisal nemški arhitekt Ludwig Mies van der Rohe, je notranjščino, vključno z restavracijo Four Seasons, zasnoval Philip Johnson. Foto: Reuters

Aby Rosen, lastnik Seagramove stavbe, v kateri je restavracija, je že pred časom napovedal odstranitev zavese iz prostora, da bodo lahko obnovili steno, na kateri visi. Temu med drugim nasprotujejo v newyorškem zavodu za varovanje kulturne dediščine, ki ima umetnino v skrbništvu od leta 2005. Kot trdijo, je zavesa preveč krhka, zaradi česar bi bila lahko selitev usodna za ta prepoznaven element restavracije. Svoje skušajo dokazati na sodišču, ki bo imelo tudi zadnjo besedo.
Peg Breen, direktorica zavoda, pojasnjuje, da preprosto opravljajo svoje delo in skušajo ohraniti umetniško delo. Aby Rosen, soustanovitelj družbe RFR, pa meni, da se je po nepotrebnem potreba po obnovi prevesila v umetniško križarsko vojno. "Ne gre za Picassa," meni odvetnik družbe Andrew Kratenstein, gre za vprašanje, ali lahko varuh umetnine doseže, da jo lastnik nepremičnine ne glede na konstrukcijske potrebe stavbe v tej obesi za nedoločen čas. "Odgovor na to vprašanje je preprosto ne," je po poročanju Guardiana še zapisal odvetnik.
Leta 2008 so vrednost zavese ocenili na 1,6 milijona dolarjev, kar je bistveno nižja vsota od 106,5 milijona dolarjev, za kolikor so leta 2010 prodali Picassovo sliko iz leta 1932. Pa vendar gre za enega najpomembnejših Picassovih scenografskih del, opozarja poznavalec opusa tega španskega umetnika in njegov biograf John Richardson.
Nepogrešljiv del mestne kulturne zgodovine
Picassovo zaveso bi težko označili za spregledano ali pozabljeno umetnino, a vseeno verjetno že dolgo ni privabila toliko obiskovalcev kot v dneh, ko je postala predmet javnega diskurza. Ogledovat si jo prihajajo številni študenti umetnosti, ljubitelji in turisti. Številni poudarjajo, da je Picassova zavesa pomemben del mestne kulturne zgodovine, kritik Paul Goldberger v svojem zapisu v Vanity Fairu njeni selitvi nasprotuje, ker zaokrožuje umetniški ambient restavracije.
Na Rosena sta se s pisno prošnjo, naj še enkrat pretehta svojo odločitev, obrnila tudi znana arhitekta Robert AM Stern in Lewis B Cullman. Gledališka zavesa Le Tricorne, na kateri vidimo prizor s tribun arene, v kateri se je pravkar končala bikoborba, krasi restavracijo od njenega odprtja leta 1959.