Naloga delovne skupine bo konkretizirati cilje, ki sta jih v pismu o nameri, ki sta ga pred nekaj leti podpisala ob Festivalu slovenskega filma, že uskladila direktor RTV Slovenija Marko Filli in direktor Slovenskega filmskega centra (SFC) Jožko Rutar. Foto: MMC RTV SLO/ Ana Svenšek
Naloga delovne skupine bo konkretizirati cilje, ki sta jih v pismu o nameri, ki sta ga pred nekaj leti podpisala ob Festivalu slovenskega filma, že uskladila direktor RTV Slovenija Marko Filli in direktor Slovenskega filmskega centra (SFC) Jožko Rutar. Foto: MMC RTV SLO/ Ana Svenšek
Metod Pevec
Predsednik NSK-ja Metod Pevec je prepričan, da bi dogovor o programu dela z različnimi akterji pomenil bolj usklajeno in cenejšo produkcijo. Foto: BoBo
Marko Filli
Direktor RTV Slovenija Marko Filli je poudaril, da stojijo za slovenskim filmom in lastnim igranim programom in bodo storili vse v njuno dobro. Foto: BoBo

Člani sveta so se zato zavzeli za ustanovitev delovne skupine, ki bo pripomogla k usklajenemu uresničevanju avdiovizualnih programov, njena naloga pa bo konkretizirati cilje, ki sta jih v pismu v nameri, podpisanem že pred nekaj leti, uskladila direktor RTV Slovenija Marko Filli in direktor Slovenskega filmskega centra (SFC) Jožko Rutar.

Skupina bo tako najpozneje do 1. oktobra pripravila sporazum o sodelovanju pri realizaciji slovenskih avdiovizualnih programov za obdobje prihodnjih štirih let. NSK namerava zato v desetih dneh povabiti RTV Slovenija, SFC, Filmski studio Viba film in strokovna združenja za avdiovizualno področje, da imenujejo svoje predstavnike.

Bolj usklajena in cenejša produkcija
Predsednik NSK-ja Metod Pevec je dejal, da takšne programe, v katerih za neko obdobje določijo količino, vsebino, usmeritev in vse parametre za produkcijo, poznajo predvsem skandinavske države. Sam je prepričan, da bi bila, če bi jim uspelo doseči tovrsten dogovor, produkcija bolj usklajena, pa tudi cenejša.

Urednik igranega programa na TV Slovenija Jani Virk je pojasnil, da je nacionalna televizija leta 2010 posnela sedem celovečernih igranih filmov, leta 2013 pa zaradi krčenja sredstev le še enega. Glavno težavo za nastalo situacijo vidi v tem, da je financiranje produkcije igranih programov iz rednih prešlo na izredna sredstva.

Preveč nalog in premalo sredstev
Znotraj rednih sredstev mora kulturno-umetniški program izpeljati aktualni kinematografski razpis, programsko-poslovni načrt pa za letos predvideva dva celovečerna in kratek film v lastni produkciji, je pojasnil urednik omenjenega programa Andraž Pöschl in ob tem dejal, da zaradi pomanjkanja sredstev ne ve, kako izpeljati obe nalogi. Ob tem je opozoril, da vsi filmi, ki jih dobijo prek kinematografskega razpisa, po svoji naravi niso primerni za osrednji programski čas.

Po Pevčevih besedah naj bi nastajale razlike pri razlagi 17. člena Zakona o Slovenskem filmskem centru, ki javno RTV obvezuje, da z dvema odstotkoma svojih prihodkov iz RTV-prispevka sofinancira produkcijo kinematografskih filmov. Po njegovih besedah RTV na to produkcijo gleda kot na programe TV Slovenija, ki se financirajo prek kinematografskega ovinka, in že na razpisu išče projekte, ki so primerni za predvajanje v času največje gledanosti, kar pa ni popolnoma v skladu z zavezo iz zakona. Ob tem je Pevec poudaril, da so filmi, ki so imeli predtem kinematografsko produkcijo in s tem promocijo, na televiziji imeli veliko večjo gledanost, kot bi jo imeli sicer.

Generalni direktor RTV Slovenija Marko Filli je poudaril, da nikakor ne skušajo zavirati slovenskega filma, ampak ravno nasprotno, o čemer priča sporazum o podpori slovenskemu filmu, ki sta ga podpisala z direktorjem SFC-ja. V njem so med drugim določili, da bodo usklajevali pomembne projekte, kjer bo treba združiti sredstva za njihovo realizacijo.