V Pisi se slikaš, kako
V Pisi se slikaš, kako "podpiraš" nagnjeni stolp, v Philadelphii pa v Rockyjevi pozi. Foto:

Če bi stavbi na kakršen koli način skušal dodati svoj podpis, bi bilo to trivialno.

Frank Gehry
Pred muzej so pred leti postavili tudi kip, ki zaznamuje najslavnejši z mestom povezani film. Foto: Reuters
Takole bo čez leta videti philadelphijski muzej umetnosti, če bo Gehryjev načrt obnove in širitve dokončno potrjen.

Načrti, ki sicer še niso uradno potrjeni - dokončna narava obnove bo določena do 1. julija - predvidevajo ogromno novo okno ravno na sredi pročelja neoklasične zgradbe, je vnaprej razkril direktor muzeja Timothy Rub. Okno bo povezano z galerijami v kletnih prostorih, ki jih bo oblikoval sloviti arhitekt Frank Gehry. Tako bodo obiskovalci tudi od znotraj lahko uživali v philadelphijski panorami. "Temu rečemo možnost, kakršno je treba upoštevati," pravi Rub.

Turistična znamenitost
Široke vhodne stopnice v muzej so zaslovele s filmom Rocky: Sylvester Stallone je na njih nabiral kondicijo za veliki boksarski dvoboj, na katerega se je pripravljal. Po njegovi zaslugi teh 72 stopnic danes velja za eno večjih turističnih znamenitosti v mestu: vsak dan se najde kakšen turist, ki skuša z zmagoslavno dvignjenimi rokami za fotoaparat ponoviti slavni filmski prizor.

Širitev pod hrib
Prav sprememba stopnic bi bil največji poseg v zunanjost muzeja, ki je bil dokončan in enak vse od leta 1928. Večina prenove, ki bo trajala tudi do deset let, bo potekala v notranjosti stavbe: med drugim bo treba izkopati luknjo v hrib, ob katerem stavba stoji, da bodo dobili prostor za nove kletne prostore. Muzej bo tako zrasel za kar 15 tisoč kvadratnih metrov, na katerih bodo lahko razstavili svojih 230 tisoč eksponatov.

Samo subtilne spremembe
Frank Gehry je znan po svojih drznih, modernističnih stavbah, med katerimi je verjetno najslavnejši Guggenheimov muzej v Bilbau (je pa res, da se je pri tokratnem projektu odpovedal svojim značilnim zaobljenim linijam in se držal ravnih črt, češ da "ni hotel, da bi zanamci vedeli, da se je Frank Gehry vmešaval v to stavbo").

Čeprav arhitekt priznava, da mu je Sylvester Stallone všeč, pa se mu to ne zdi razlog, da bi bilo treba od prenove odstopiti: "Hollywoodske intervencije so prisrčne, ampak nimajo resnične teže za muzej umetnosti. Ta prostor ima svojo misijo, in to je misija svetovnih dimenzij."

Če bi stavbi na kakršen koli način skušal dodati svoj podpis, bi bilo to trivialno.

Frank Gehry