Ikonično fotografijo Marilyn Monroe na rdečem žametu je leta 1949 posnel Tom Kelley. Foto: Christie's
Ikonično fotografijo Marilyn Monroe na rdečem žametu je leta 1949 posnel Tom Kelley. Foto: Christie's
Hugh Hefner je s svojo umetniško žilico - v mladih letih je bil risar stripov - zaznamoval tudi vizijo revije Playboy, ki še danes ostaja temelj njegovega poslovnega imperija. Foto: Christie's

Podjetje Playboy, ki mu gre poslovno slabo, prodaja svojo zbirko umetnin. Dela, ki so v lasti podjetja Playboy Enterprises, bodo 8. decembra ponujena na dražbi pri Christie's v New Yorku, je napovedala dražbena hiša. Med eksponati, ki jih bodo dražili, je tudi delo Rdeča usta ameriškega popartističnega umetnika Toma Wesselmanna. Za delo Mouth 8, ki velja za "zvezdo" dražbe, avkcionarji postavljajo ceno, ki se giblje med dvema in tremi milijoni dolarjev oziroma 1,4 do 2,1 milijona evrov.

Dražili bodo tudi fotografijo Marilyn Monroe, ki je bila posneta za prvo naslovnico revije Playboy decembra leta 1953. Njeno ceno postavljajo na 10.000 do 15.000 dolarjev oziroma od 7.000 do 10.700 evrov.

Najslavnejšo revijo za moške je leta 1953 zagnal Hugh Hefner. Od druge številke naprej je logo s stiliziranim zajčkom, delo grafika Arta Paula, zaščitni znak revije Playboy. Pozneje je revija prerasla v podjetje, ki se ukvarja tudi z drugimi mediji - televizijo, videom in spletom. Playboy ima več mednarodnih izdaj, tudi slovensko.

Katalog razstave si oglejte tukaj.
Danes ime Playboy pomeni veliko več kot moško revijo s fotografijami golih deklet, je tudi ena znamk, ki so najbolj zaznamovale ameriško vizualno kulturo, piše v katalogu razstave. Odkar je prvo številko leta 1953 krasila Marilyn Monroe, so pri reviji prepoznali številne umetnike, modele, pisce, ilustratorje in fotografe ter jim dali priložnost, da se dokažejo in dozorijo, hkrati pa bogatijo raznoliko vsebino revije. Ta je kmalu zaslovela ne le zaradi erotičnih fotografij, temveč tudi zaradi provokativnih in zanimivih člankov in estetske podobe v celoti.

Je pa ženski akt je že desetletja neločljivo povezan prav s Playboyem, ki je ves čas rušil meje med visoko in popularno umetnostjo. Estetika revije je za delo Playmate navdahnila celo velikega slikarja Salvadorja Dalija. Delo, ki spada med najbolj dragocena na dražbi, je dolga leta viselo v spalnici Hugha Hefnerja.

V skoraj 60 letih obstoja revije je Hefner Playboy spremenil v svetovno znamko. Konkurenca na spletu pa je vendarle neusmiljena. Playboy Enterprises je po zadnjih znanih podatkih imel 5,4 milijona dolarjev (3,8 milijona evrov) izgube .

Pri hiši Christie's bodo pod naslovom Leto zajčka dražili 80 fotografij, več kot ducat sodobnih del in 24 stripovskih izdelkov.