V Novem mestu se je obisk dogodkov povečal za več kot 40 odstotkov, nekaterih tudi za 300 odstotkov. Foto: BoBo
V Novem mestu se je obisk dogodkov povečal za več kot 40 odstotkov, nekaterih tudi za 300 odstotkov. Foto: BoBo
Zavod EPK 2012
Število obiskovalcev v Mariboru se je najbolj povečalo junija, ko so jih imeli za 92 odstotkov več kot lani. Foto: Zavod Maribor2012
Slovenj Gradec
V Slovenj Gradcu predvidevajo, da bodo imeli do konca leta rekordno število nočitev v zadnjih dvajsetih letih. Foto: BoBo

V Mariboru se je število obiskovalcev po podatkih Zavoda za turizem Maribor najbolj povečalo junija, ko so jih zabeležili za 92 odstotkov več kot lani. Prednjačijo Avstrijci, sledijo pa Slovenci, Nemci, Italijani, Nizozemci, Francozi, Izraelci in Španci. Število nočitev se je povečalo za 11 odstotkov, sicer pa so v info točkah EPK-ja v Mariboru in Ljubljani so v osmih mesecih našteli več kot 22.000 obiskovalcev.
Kot v Mariboru tudi v partnerskih mestih opažajo povečan obisk predvsem tujih turistov in ob večjih dogodkih. V Velenju opažajo 51-odstotno povečanje števila obiskovalcev, število slovenskih obiskovalcev se je povečalo za 60 odstotkov. V Novem mestu se je obisk dogodkov povečal za več kot 40 odstotkov, nekaterih tudi za 300 odstotkov. Na Ptuju so v omenjenem obdobju opazili 6-odstotno rast obiskovalcev, v Slovenj Gradcu pa predvidevajo, da bodo imeli do konca leta rekordno število nočitev v zadnjih dvajsetih letih, do zdaj so jih imeli 35 odstotkov več.
"Blagovno znamko je treba ohraniti tudi v prihodnje"
Želje organizatorjev, da bi ta regija postala prepoznana kot kulturna destinacija, so se tako uresničile, pravi generalna direktorica zavoda Maribor 2012 Suzana Žilič Fišer. Po besedah v. d. generalnega direktorja direktorata za turizem in internacionalizacijo na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Marjana Hribarja z velikim zadovoljstvom ugotavljajo, da je EPK 2012 prinesel veliko dobrega v slovenski prostor in pomeni lepo, pozitivno zgodbo, ki jih v tem času v Sloveniji še kako primanjkuje. Letošnje leto je rekordno za slovenski turizem, k temu pa je pomembno prispeval ravno EPK, je poudaril.
Kot pojasnjuje, kažejo izkušnje drugih kulturnih prestolnic, da se povečan obisk kaže tudi v letih po EPK-ju, zato mora Maribor "na tej blagovni znamki, ki jo bo imel večno, še naprej graditi". Nadaljevati je treba vlaganja v kulturo, saj je "že nekaj časa jasno, da samo bogata narava in osnovna kulturna dediščina nista dovolj" za pritegnitev turistov. Vedno bolj prihaja v ospredje kulturni turizem, medtem ko drugi pomembnejši turistični cilji v Sloveniji, kot sta Postojnska jama in Blejski grad, "ponujajo neka pasivna doživetja", je pojasnil Hribar.