Fresko Kristusovo vstajenje je Piero della Francesca v letih 1467-68 naslikal v Palazzu dei Conservatori, v kateri danes domuje Mestni muzej. Foto: Wikipedia
Fresko Kristusovo vstajenje je Piero della Francesca v letih 1467-68 naslikal v Palazzu dei Conservatori, v kateri danes domuje Mestni muzej. Foto: Wikipedia
V spečem vojaku na Kristusovi desni strani so na podlagi izročila in primerjave s portretom na lesorezu v Vasarijevih Življenjih prepoznavali slikarjev avtoportret.
V spečem vojaku na Kristusovi desni strani so na podlagi izročila in primerjave s portretom na lesorezu v Vasarijevih Življenjih prepoznavali slikarjev avtoportret. Foto: Wikipedia
Pred tremi leti so restavrirali tabelno sliko Madonna iz Senigallije, ki jo je Piero della Francesca naslikal okoli leta 1474.
Pred tremi leti so restavrirali tabelno sliko Madonna iz Senigallije, ki jo je Piero della Francesca naslikal okoli leta 1474. Foto: EPA

Naslednjih 18 mesecev bo znamenita renesančna upodobitev Kristusovega vstajenja v rokah restavratorjev. Fresko, ki jo je renesančni slikar Piero della Francesca v 15. stoletju naslikal v tamkajšnji Palazzo dei Conservatori, bo restavrirala ena najstarejših institucij, ki se ukvarjajo z restavriranjem umetnin, ekipa Opificio delle Pietre Dure (Delavnica za dragocene kamne). Celoten projekt bo zanimiv tudi za obiskovalce, saj bodo postavili poseben zidarski oder, ki bo ljubiteljem umetnosti omogočal spremljanje poteka dela. Nujnost restavracije in čiščenja umetnine so pokazale nedavne raziskave. Mesto Sansepolcro bo za restavriranje slike prispevalo 40.000 evrov, dodatnih 100.000 evrov pa je obljubil milanski zbiratelj Aldo Osti.

Po besedah restavratorjev bo projekt velik izziv. "Umetnik je kombiniral različne tehnike, poleg tega je uporabil različne metode risanja. Paleta barvnih pigmentov pa je značilna za njegovo slikarstvo v tehniki tempere," je pojasnila Cecilia Frosinini iz ustanove Opificio delle Pietre Dure.
Slikarski monarh svojega časa
Sansepolcro veliko dolguje temu renesančnemu mojstru – bil je tudi matematik in geometer -, ki se je okoli leta 1415 rodil prav v toskanskem mestu. "Monarh našega časa v slikarstvu in arhitekturi", kakor so Piera della Francesca opisovali v letih po njegovi smrti, je mestu naslikal eno najbolj znanih zgodnjerenesančnih mojstrovin, ki je po Ostijevih besedah še danes izjemnega pomena za celotno skupnost. "Delo ima veliko simbolno vrednost in s stražarji, ki spijo in z vstalim Kristusom predstavlja naše mesto," pravi.

Po besedah predstojnika urada za kulturno dediščino pokrajine Arezzo Agostino Bureca, je treba zavarovati in stabilizirati tudi samo strukturo, ki je nosilec te umetnine. Zato so se tudi dogovorili s Tehniško fakulteto univerze v Perugii, da bo preverila statiko same stavbe.
Mesto rešeno pred bombnim napadom
Med drugo svetovno vojno je bil Sansepolcro eden od predvidenih ciljev zavezniških bombnikov, vendar se kapitan Tony Clarke, pretresen zaradi uničenja samostana Monte Cassino in očaran nad Huxleyjevim opisom freske ni zmenil za ukaze in je preprečil bombardiranje mesta.