Zaradi svojih priročnih lastnosti (pa tudi zato, ker lahko vozijo na pasu za avtobuse in jim ne pišejo listkov za parkiranje, hudomušno ugotavljajo pri Guardianu) je avto postal privlačna izbira za slavne, ki so si želeli anonimnosti. Svoje osebne 'taksije' so imeli v lasti tako Sid James, Laurence Olivier, Stanley Kubrick, Duke of Edinburgh, Stephen Fry, Kate Moss ... Arnold Schwarzenegger si je baje dal celo floto dostaviti v Kalifornijo. Foto: EPA
Zaradi svojih priročnih lastnosti (pa tudi zato, ker lahko vozijo na pasu za avtobuse in jim ne pišejo listkov za parkiranje, hudomušno ugotavljajo pri Guardianu) je avto postal privlačna izbira za slavne, ki so si želeli anonimnosti. Svoje osebne 'taksije' so imeli v lasti tako Sid James, Laurence Olivier, Stanley Kubrick, Duke of Edinburgh, Stephen Fry, Kate Moss ... Arnold Schwarzenegger si je baje dal celo floto dostaviti v Kalifornijo. Foto: EPA

Kot piše Guardian, bi se utegnili znameniti črni avtomobili po stečaju podjetja Manganese Bronze, izdelovalca avtomobilov iz Coventryja, prej ali slej posloviti z ulic britanske prestolnice.

Ko so jih leta 1958 prvič poslali na ceste, so avtomobili austin FX4 odlično ujeli duha časa, pisani so bili na kožo v črno oblečenim poslovnežem, njihova oblika pa je bila očitno res brezčasna, saj še danes, 54 let pozneje, (sicer z manjšimi popravki) niso videti zastareli.

Sposobnost obrata na majhni površini
In ne le v vizualnem tudi v tehničnem smislu so bili avtomobili napredni, saj jih je kljub nekoliko okornemu videzu mogoče obračati na zelo majhnem prostoru (Britanci imajo za to frazo "turn on a sixpence"). Ta lastnost izvira iz zahtevka iz leta 1906, ki mu je, kot pravi zgodovina, narekovalo (pre)majhno krožišče pri vhodu v znameniti hotel Savoy.

Toda avtomobil, ki ga je zasnoval Eric Bailey iz Austina, ima tudi veliko napak, med drugim je počasen in požira veliko goriva ... Točno tak, kot je bil na začetku, je ostal skoraj celih 40 let, ker si oblikovalci in izdelovalci niso mogli privoščiti, da bi model izboljšali. Šele leta 1997 je prišla nova različica: austin TX1, ki jo je zasnoval "kralj avtomobilskih oblin" Kenneth Grange.

Odtlej je doživel še dve izboljšavi, a je še vedno večinoma zvest izvirniku. Naj še dolgo brzijo po londonskih ulicah, kultnim črnim jeklenim konjičkom želijo pri Guardianu.