Filmski program med drugim ponuja film Colette, ki temelji na romanu Deklica iz Antwerpna priznanega književnika Arnosta Lustiga. Tako kot knjiga tudi film v režiji Milana Cieslarja črpa iz literatovih osebnih izkušenj iz nacističnega koncentracijskega taborišča in njegovih spominov na več poskusov pobega iz pekla v Auschwitzu. Zgodba Lustiga, nominiranca za Pulitzerjevo nagrado, je zgodba o moči ljubezni v izrednih življenjskih okoliščinah, zgodba o mladih ljubimcih in njuni zagrizeni odločenosti, da bosta pobegnila iz brezupnih življenjskih razmer, ter o pogumu soočiti se s smrtjo. Foto: Mini teater
Filmski program med drugim ponuja film Colette, ki temelji na romanu Deklica iz Antwerpna priznanega književnika Arnosta Lustiga. Tako kot knjiga tudi film v režiji Milana Cieslarja črpa iz literatovih osebnih izkušenj iz nacističnega koncentracijskega taborišča in njegovih spominov na več poskusov pobega iz pekla v Auschwitzu. Zgodba Lustiga, nominiranca za Pulitzerjevo nagrado, je zgodba o moči ljubezni v izrednih življenjskih okoliščinah, zgodba o mladih ljubimcih in njuni zagrizeni odločenosti, da bosta pobegnila iz brezupnih življenjskih razmer, ter o pogumu soočiti se s smrtjo. Foto: Mini teater
Plešoči Arabci so je zgodba o Eyadu, dečku, ki je odrastel v arabskem mestu v Izraelu in je imel priložnost obiskovati ugledni judovski internat v Jeruzalemu, zgodba o prvem in edinem Arabcu, ki so ga sprejeli tja, in se brezupno poskuša vključiti med judovske vrstnike in v izraelsko družbo.
Plešoči Arabci so zgodba o Eyadu, dečku, ki je odrastel v arabskem mestu v Izraelu in je imel priložnost obiskovati ugledni judovski internat v Jeruzalemu, zgodba o prvem in edinem Arabcu, ki so ga sprejeli tja, in se brezupno poskuša vključiti med judovske vrstnike in v izraelsko družbo. Foto: Mini teater
Dokumentarni film Ohraniti obraz opozarja na problematiko napadov s kislino v Pakistanu. Žrtve so večinoma ženske, ki ostanejo tako telesno kot čustveno zaznamovane.
Dokumentarni film Ohraniti obraz opozarja na problematiko napadov s kislino v Pakistanu. Žrtve so večinoma ženske, ki ostanejo tako telesno kot čustveno zaznamovane. Foto: Arhiv filma

Holokavst je tudi osrednja tema prve izdaje festivala, ki bo v naslednjih dneh postregel s predavanji, pogovori, predstavitvami knjig, glasbenim programom, razstavo in projekcijami petnajstih filmov. Mednarodni festival, ki bo potekal v Mini teatru in Judovskem kulturnem centru Ljubljana, izhaja iz tradicije filmskega festivala, vendar je mnogo več kot to, saj skušajo idejo o pomenu strpnosti razširiti na več področij.


Podrobnejši program festivala najdete tukaj.

Pred nastopom Mahdija Saadija, študenta violončela ljubljanske Akademije za glasbo in člana Ljubljana International Orchestra, so na odprtju zbrane nagovorili častni predsednik Festivala strpnosti Branko Lustig, direktorica JFF Zagreb in vodja projekta Festival strpnosti Nataša Popović in direktor Festivala strpnosti Ljubljana Robert Waltl.
Nujnost zavedanja
Festival strpnosti bo potekal do nedelje, z njim pa bi organizatorji radi opozorili na to, kaj se zgodi, kadar strpnost ni imperativ razmišljanja in delovanja v družbi. Kot opozarjajo organizatorji, v zgodovini nikakor niso bili diskriminirani samo Judje. Sovraštvo do marginaliziranih skupin je čutiti tudi danes, neosnovanega sovraštva so deležne številne skupine manjšin, kot so skupnosti LGBT, romske ali druge narodnostne manjšine, politično drugače misleči in drugi. Zato bi radi tudi s festivalskim programom spregovorili o teh temah ter nanje nenehno opozarjali javnost, saj je zavedanje o tem ključno za pozitivne družbene spremembe, so še zapisali.
O simbolih sovraštva
V sklopu festivala bodo na ogled Antimasonski plakati, ki so v lasti Mirka Iliča. Plakate so leta 1941 ob okupaciji Nemci razstavili v Beogradu, da bi spodbudili sovraštvo Srbov do Judov. Razstavo, ki bo odprta od 4. do 15. februarja, bo z Mirkom Ilićem svečano odprla direktorica Muzeja novejše zgodovine Kaja Širok. Ilić bo izpeljal še multimedijalno predavanje, v okviru katerega bo govoril o neofašistični ikonografiji, prisotni na javnih prostorih na področju držav nekdanje Jugoslavije in širše. Tema predavanja Simboli sovraštva je lokalni oziroma regionalni odnos do problema utiševanja javnosti pri opažanju in zaznavanju simbolov in grafičnega sovražnega govora neonacističnih skupin, ki se v zadnjem času le še krepijo in večajo ter postajajo vedno bolj nasilne.

Filmski program predstavlja petnajst produkcij v treh filmskih sekcijah – celovečernih, dokumentarnih in kratkih filmov. Ogledati si bo mogoče petnajst filmov iz osemnajstih držav z vsega sveta. Gre za sodelovanje s festivalom JFF, ki so ga v Zagrebu prvič organizirali leta 2007. Ljubljanski festivalski program ponuja teme, ki jih je v današnji družbi treba obravnavati. Obsega kakovostna filmska dela, s katerimi pa želijo organizatorji vplivati tudi na večjo ozaveščenost o pomenu strpnosti ter večje spoštovanje do različnosti v družbi, ki jo pestijo kriza vrednot, recesija in moralna kriza. Festival se je v letih razvil v Festival strpnosti, ki je povezal več držav, iniciativi pa se je pridružila tudi Ljubljana.
V sklopu festivala bodo predstavili tudi knjigo Po sledeh judovske dediščine: Vodnik po Sloveniji (Tracing Jewish Heritage: A Guidebook to Slovenia) avtorjev Janeza Premka in Mihaele Hudelja, ki jo bo popestril glasbeni nastop Janeza Premka in Eve Premk Bogataj z dvema hebrejskima pesmima.

Festival strpnosti in festival Ment
Festival strpnosti in festival Ment