Almodóvar je Los abrazos rotos opisal kot 'suho dramo', kot film-uganko in kot eno najbolj kompleksnih zgodb svoje kariere. Projekt je zanj že tretje sodelovanje s Penélope Cruz, ki je poleg njega ta hip verjetno najbolj prepoznaven obraz španskega filma. Foto: Sofía Sánchez in Mauro Mongiello (za El País)
Almodóvar je Los abrazos rotos opisal kot 'suho dramo', kot film-uganko in kot eno najbolj kompleksnih zgodb svoje kariere. Projekt je zanj že tretje sodelovanje s Penélope Cruz, ki je poleg njega ta hip verjetno najbolj prepoznaven obraz španskega filma. Foto: Sofía Sánchez in Mauro Mongiello (za El País)
Režiser že od leta 2006 trpi za grozovitimi migrenami, kar je vpletel tudi v svoj najnovejši film. Foto: Paola Ardizzoni in Emilio Pereda

Los abrazos rotos (dobesedno bi to pomenilo "Zlomljene objeme"), ki se bo moral spopasti z visokimi pričakovanji oboževalcev "moža iz Manche", je kot večina njegovih filmov melodrama - a tokrat prvič s pridihom filma noir. Režiserjeva muza ostaja Penélope Cruz, letošnja oskarjevka, obenem pa igralka, ki ji je Almodóvar slavospeve pel, še preden jo je svet sploh opazil. Mimo kamere se v epizodnih vlogicah sprehodijo tudi druge "fetiš igralke", ki jih Almodóvar po navadi hoče za svoje filme, denimo Chus Lampreave in Rossy de Palma, pomembnejšo vlogo pa ima tudi Blanca Portillo, ki jo Slovenci poznamo predvsem po sodelovanju s Tomažem Pandurjem.

Za prodor v svet je moral žrtvovati del svoje "drugačnosti"
Seveda pa Almodóvar že dolgo ni več subverzivni dokumentator madridske "movide" (dekadentnega madridskega nočnega življenja v osemdesetih, ko se je Španija počasi otresla bremena diktature), ampak se je pomaknil precej bliže mainstreamu, zato podatek, da je Los abrazos rotos njegov najdražji film doslej, ni preveč presenetljiv (imel je za 14 milijonov dolarjev proračuna).

Scenarij je navdahnil prizor iz režiserjevega življenja: fotografija objetega para na plaži, ki jo je nekoč posnel sam, je bila iztočnica za razmislek o tem, kakšna je njuna zgodba. Avtobiografskih podrobnosti bodo "almodovarjefili" v filmu lahko našli cel kup: glavni moški junak je cineast Mateo Blanco (Lluís Homar), ki s svojimi migrenami in občutjivostjo na svetlobo (fotofobija) spominja na resničnega cineasta za kamero.

Preplet različnih usod
Almodóvar je "Objeme" opisal kot "ljubezensko izpoved filmu". V zgodbi, ki jo zaznamujejo usodnost, ljubosumje, nesrečna ljubezen in izdaja, Cruzova igra nadobudno igralko Leno, ki se zaplete z bogatim poslovnežem s pokvarjenim moralnim kompasom. Druga nit zgodbe, ki se odvija leta 1994, spremlja Matea Blanca (Lluís Homar), režiserja, ki je v tragični nesreči izgubil vid in s tem smisel življenja, zato sklene narediti križ čez preteklost. Vez med zgodbama je Judith García (Blanca Portillo), nekdanja Blancova sodelavka, zaradi katere preteklost ne more ostati pokopana ...
Ana Jurc