Veliko prahu je sprožil že plakat za četrto sezono serije. Na njem je Claire Denis s pramenom las, ki uhaja izpod živo rdeče rute med množico popolnoma v črno zavitih žensk, to podobo so označili kar za svetlolaso in svetlopolto rdečo kapico, izgubljeno v gozdu muslimanskih volkov brez obraza. Foto: Reuters
Veliko prahu je sprožil že plakat za četrto sezono serije. Na njem je Claire Denis s pramenom las, ki uhaja izpod živo rdeče rute med množico popolnoma v črno zavitih žensk, to podobo so označili kar za svetlolaso in svetlopolto rdečo kapico, izgubljeno v gozdu muslimanskih volkov brez obraza. Foto: Reuters

Ob urejanju avtentičnega videza lokacije za četrto sezono, ki jo snemajo v Berlinu, so producenti najeli tri ulične umetnike, da bi prizorišče opremili z grafiti. Heba Amin, Caram Kapp in Stone, ki se imenujejo kot Arabski ulični umetniki, so sprva oklevali, nato pa se odločili, da priložnost izkoristijo za javni izraz nezadovoljstva z načinom, kako serija portretira muslimanski svet.

Arabskim grafitom sploh niso namenjali pozornosti
"Zaradi svoje netočne, nerazlikovalne in močno pristranske upodobitve Arabcev, Pakistancev in Afganistancev, si je serija prislužila sloves najbolj fanatične televizijske serije," so povedali ulični umetniki. "Scenografi so bili preveč divji, da bi nam namenjali kakršno koli pozornost," so povedali. V njihovih očeh je arabsko besedilo samo pomožni vizualni element, ki naj bi dopolnil grozljivo fantazijo bližnjega vzhoda, kot na podobi plakata, ki dehumanizira celotno regijo na nečloveške figure v črnih burkah, so povedali Arabski ulični umetniki.

Svetlolasa rdeča kapica v gozdu muslimanskih volkov brez obraza
Pri tem so se nanašali na plakat za četrto sezono serije, ki je sprožil že veliko prahu. Na njem je Claire Denis s pramenom las, ki uhaja izpod živo rdeče rute med množico popolnoma v črno zavitih žensk, to podobo so označili kar za svetlolaso in svetlopolto rdečo kapico, izgubljeno v gozdu muslimanskih volkov brez obraza.

"Serija je rasistična"
Grafitarji so tako prepoznali "trenutek, da pokažejo svojo poanto s subvertiranjem sporočila, in to znotraj same serije " ter so priložnost sprejeli kot prenašalci splošnega nezadovoljstva. V zadnji epizodi je njihovo subverzivno sporočilo doseglo na milijone gledalcev, ki spremljajo serijo. Namesto "nečesa splošnega", kot je "Mohamed je največji", kar so predlagali producenti, so umetniki z napisi v arabščini na stene napisali besede, kot so: "Serija ne predstavlja pogleda umetnikov," "Situaciji ne moremo zaupati," "Tu ni nobene Domovine," "Homeland je šala, ki nas ni nasmejala," "Homeland je lubenica," pri čemer se nanašajo na arabski izraz, ki nekaj označuje kot površinsko ali slabo šalo, ter celo "Domovina je rasistična."

Prizor so snemali poleti, a je vsebina grafitov ostala skrivnost vse do predvajanja. Ustvarjalci pa očitno kljub vsemu niso pretirano prizadeti. Kot so sporočili iz produkcijske hiše, bi si želeli te podobe zasačiti preden so bile predvajane, a vseeno, temu, "serija Domovina je vedno težila k pravici po subverzivnosti in spodbujanju pogovora, zato si ne moremo pomagati, da ne bi občudovali tega dejanja umetniške sabotaže," je povedal Alex Gansa.