Na Kitajskem so lani prodali 18.8 odstotka vseh prodanih kinovstopnic na svetu. Še leta 2012 se je ta številka vrtela okrog sedmih odstotkov in pol, razkriva analiza podjetja ComScore. Foto: Reuters
Na Kitajskem so lani prodali 18.8 odstotka vseh prodanih kinovstopnic na svetu. Še leta 2012 se je ta številka vrtela okrog sedmih odstotkov in pol, razkriva analiza podjetja ComScore. Foto: Reuters
V obdobju med januarjem in novembrom so na Kitajskem prodali za 41,4 miljarde jenov (skoraj šest miljard dolarjev) kinovstopnic, kar je 4.4 odstotka več kot leto prej.
V obdobju med januarjem in novembrom so na Kitajskem prodali za 41,4 milijarde jenov (skoraj šest milijard dolarjev) kinovstopnic, kar je 4,4 odstotka več kot leto prej. Foto: Reuters
Tom Cruise
Nekateri studii svoje večje filme dodatno konvertirajo v 3D-obliko posebej za kitajski trg - to so na primer naredili z znanstvenofantastičnim trilerjem Transcendenca (2014) ter z Lucy Luca Bessona, ki je imela v glavni vlogi Scarlett Johansson. Oba filma sta največji del svojega zaslužka v tujini nagrabila prav na Kitajskem. Foto: Reuters

Peking v skladu z dogovori o delitvi dobička iz leta 2012 vsako leto določi zgornjo mejo, koliko ameriških filmov se lahko predvaja na rednih sporedih kitajskih kinematografov. Trenutno je ta številka 34, a gre kvota v letu 2017 v ponovno evalvacijo. Ameriška filmska industrija se trudi za njeno zvišanje.

Na Kitajskem so lani prodali 18,8 odstotka vseh prodanih kinovstopnic na svetu. Še leta 2012 se je ta številka vrtela okrog sedmih odstotkov in pol, razkriva analiza podjetja ComScore.

Na Kitajskem si odrežejo manjši kos pogače
Za vsak ameriški film, ki se predvaja na Kitajskem, četrtina zaslužka od obiska potuje nazaj v ameriški studio, kar je občutno manjši delež kot drugod po svetu, kjer studio pobere povprečno 40 odstotkov.

Še vedno sanjske številke
Čeprav bi padec obiska kinodvoran na Kitajskem lahko pomenil slabe obete za prodor tujih filmov, predsednik studia Columbia Pictures Sanford Panitch ni ... paničen: "Takšen upad lahko opažamo na katerem koli svetovnem tržišču. Kitajska je še vedno neverjetna zgodba o uspehu."

Med januarjem in novembrom so na Kitajskem prodali za 41,4 miljarde jenov (skoraj šest miljard dolarjev) kinovstopnic, kar je 4,4 odstotka več kot leto prej. To je občutno manj od 50-odstotnega poskoka leto prej in je tudi nanižja rast v zadnjem desetletju.

Amerika tik pred izgubo primata
Ker so neizkoriščene zmogljivosti kitajskega trga še vedno ogromne, si Ameriška filmska zveza (MPAA) prizadeva, da bi ji Peking širše odprl vrata. Finančne analize namreč kažejo, da bo Kitajska primat v prodaji vstopnic nad ZDA in Kanado prevzela v naslednjih nekaj letih.

Predstavnik MPAA ugotavlja, da je "silno spodbudno", da so sta se strani strinjali, da je treba začeti pogovore o zvišanju letne kvote dovoljenih ameriških filmov in o deležu zaslužka, do katerega je upravičen tuji studio.

Prvi znanilci sprememb
Do nadaljnje otoplitve razmer pa most med obema bregovoma gradijo visokoproračunske koprodukcije. Prejšnji teden je tako v kitajske kinematografe prišel Kitajski zid, epski spektakel z Mattom Damonom v glavni vlogi, ki je nastal v produkciji studia Legendary Entertainment, hollywoodskega studia, ki ga je kupila kitajska družba Wanda. Film je bil zato deloma posnet na vzhodu Kitajske, kjer je podjetje zgradilo nov studio. Ker ima Kitajski zid uradni status koprodukcije, ne spada v letno kvoto dovoljenih tujih filmov.