George Clooney na majski premieri filma Tomorrowland v Šanghaju. Ameriški studii se zavedajo pomena velikosti kitajskega trga, zato veliko sredstev namenjajo za tamkajšnjo promocijo. Foto: EPA
George Clooney na majski premieri filma Tomorrowland v Šanghaju. Ameriški studii se zavedajo pomena velikosti kitajskega trga, zato veliko sredstev namenjajo za tamkajšnjo promocijo. Foto: EPA

V zadnjih letih se je število obiskovalcev kinematografov na Kitajskem močno povečalo, k čemur je največ pripomoglo odprtje številnih novih kinodvoran, ki rastejo kot gobe po dežju. Kitajce v kinematografe še bolj kot hollywoodske uspešnice vabijo domači filmi: do decembra so prihodki od kitajskih filmov predstavljali 59 odstotkov vseh prihodkov, poroča BBC.

Letos je finančno najuspešnejši fantazijski film Monster Hunt, ki je od julija prinesel v blagajno že 379 milijonov dolarjev, s čimer je prehitel sedmi del franšize Hitri in drzni in se zavihtel na prvo mesto lestvice najdonosnejših filmov na Kitajskem.

Upoštevajoč našteta dejstva, ni presenečenje, da bo nova verzija filma Point Break (leta 1991 sta v njem blestela Patrick Swayze in Keanu Reeves) svetovno premiero ta konec tedna doživela na Kitajskem in v Hongkongu, in sicer kar tri tedne pred ameriško premiero. Kitajska je trenutno drugi največji filmski trg na svetu, v treh letih pa naj bi s prvega mesta izrinil ZDA.