Kitajske kinematografe po napovedi analitikov v naslednjih mesecih čaka
Kitajske kinematografe po napovedi analitikov v naslednjih mesecih čaka "masaker", katerega mnogi ne bodo preživeli. Foto: Reuters
Sorodna novica Na Kitajskem odprli prvi kino po koncu širjenja koronavirusa, a ni prišel nihče

Po sproščanju ukrepov za zajezitev širjenja koronavirusa na Kitajskem so kinematografi med zadnjimi prizorišči, ki jih postopoma ponovno odpirajo, a še to z omejitvami števila obiskovalcev. V združenju pričakujejo, da bo epidemija najbolj prizadela manjše kinematografe, ki sprejmejo do 500 gledalcev.

Nepovratni proces prehoda na pretočne vsebine
Na Kitajskem je sicer okrog 12 tisoč kinematografov: več kot polovica je začela obratovati v zadnjih desetih letih, odkar je obisk kina postal priljubljen hobi med Kitajci.

Statistika ugotavlja, da si je v času karantene v tej državi filme preko spletih pretočnih kanalov ogledovalo na milijone Kitajcev. Tako obstaja bojazen, da se zaradi drugače oblikovanih navad gledanja filmov gledalci v dvorane še dolgo ne bodo vrnili v enakem številu kot pred epidemijo.

Mesečna naročnina na omenjene platforme je izjemno ugodna in je lahko celo za desetkrat cenejša od filmske vstopnice. (Mesečna naročnina na priljubljene spletne platforme - to so Iqiyi, Youkou in Tencent Video - stane okrog 2 dolarja na mesec za osnovni paket, kinovstopnica pa lahko stane tudi 20 dolarjev.)

Samo 20 odstotkov kitajskih filmskih produkcij se je po omilitvi epidemije že vrnilo nazaj na delo. To pomeni, da bo v neposredni prihodnosti v kinih manj filmov, ki jih bo
Samo 20 odstotkov kitajskih filmskih produkcij se je po omilitvi epidemije že vrnilo nazaj na delo. To pomeni, da bo v neposredni prihodnosti v kinih manj filmov, ki jih bo "nujno treba videti" - ravno take pa so nujno, če hoče industrija ljudi zvabiti nazaj v dvorane. Foto: Reuters
Sorodna novica Kitajska spet odprla 500 kinodvoran, obiskovalci še plašni

Lahko se tudi zgodi, da se bodo distributerji začeli odločati za spletne premiere namesto klasičnih, po drugi strani pa je filmska produkcija zaradi epidemije po vsem svetu zastala. V kinematografe bo tako težko ponovno privabili gledalce, če jim ne bodo mogli ponuditi novih filmov.

Argument v prid spletnim platformam je seveda tudi strah pred okužbo: pri obisku kina obstaja vsaj majhna možnost, da bi prišli v stik z novim koronavirusom, doma pa ta skrb seveda odpade.

V prvem četrtletju letošnjega leta se je v kitajske filmske blagajne steklo občutno manj sredstev, če dvoran ne bodo odprli do oktobra, pa v združenju menijo, da bodo zabeležili kar 91-odstoten izpad dohodka. Lani se je v kitajske filmske blagajne zgolj od prodaje vstopnic steklo 8 milijard evrov, obisk pa so merili v milijonih gledalcev.

Ko so se proti koncu januarja začele izrisovati razsežnosti epidemije, se je vsaj en filmski studio, Huanxi Media, znal odzvati urno. Sklenili so dogovor, po katerem so svoj počitniški blockbuster Izgubljeni v Rusiji distribuirali na spletu in ne v kinematografih. S prodajo distribucijskih pravic so zaslužili približno 90 milijonov dolarjev in zabeležili več milijonov ogledov na spletu. Foto: AP
Ko so se proti koncu januarja začele izrisovati razsežnosti epidemije, se je vsaj en filmski studio, Huanxi Media, znal odzvati urno. Sklenili so dogovor, po katerem so svoj počitniški blockbuster Izgubljeni v Rusiji distribuirali na spletu in ne v kinematografih. S prodajo distribucijskih pravic so zaslužili približno 90 milijonov dolarjev in zabeležili več milijonov ogledov na spletu. Foto: AP

Prezgodaj za obup
Bolj optimistični analitiki sicer verjamejo, da bo s kinematografi na Kitajskem še vse v najlepšem redu. Producent (in avtor knjige o kitajski tekmi s Hollywoodom Feeding the Dragon) Chris Fenton je denimo opozoril, da si kitajska vlada zelo želi filmske industrije na svetovni ravni, hkrati pa želi postati največji filmski trg na svetu. Opomnil je tudi, da je obisk kina za Kitajce del kulture, zato dvomi, da bo ta navada kar naenkrat postala del preteklosti.