Vseh pet nagrad bi težko držal. Zmagovalec večera režiser in igralec Guillaume Gallienne. Foto: EPA
Vseh pet nagrad bi težko držal. Zmagovalec večera režiser in igralec Guillaume Gallienne. Foto: EPA
Adèle Exarchopoulos
Glede na to, kako uspešno je pred slabim letom pot začelo Adelino življenje in koliko navdušenja polnih besed so filmu namenili kritiki, se od sezone nagrad poslavlja precej neopaženo. Bitki za oskarje se zaradi pravil ni niti probližal, podelitev 'domačih oskarjev' pa je za nagrado bogatejša zapustila le igralka Adèle Exarchopoulos. Foto: EPA
Scarlett Johansson  je prejela častnega cezarja, ki ji ga je podelil Quentin Tarantino.
Scarlett Johansson je prejela častnega cezarja, ki ji ga je podelil Quentin Tarantino. Foto: EPA
Roman Polanski
Najboljši režiser je postal filmski veteran Roman Polanski. Foto: EPA

Avtobiografska komedija Guillauma Gallienna Mamin sinko (Les Garçons Et Guillaume, A Table!) je od desetih kategorij, v katerih je bila nominirana, zmagovalno zapustila pet - prejela je cezarja za najboljši film, najboljši prvenec, najboljšega igralca, najboljši prirejeni scenarij in najboljšo montažo.

Film, v katerem se Gallienne, ki je skoraj vse vajeti prevzel kar v svoje roke - podpisal je scenarij, film režiral in prevzel obe glavni vlogi (sebe in matere) -, v filmu raziskuje svoj odnos do matere, ki je v sinu vedno videla hčerko, ki si jo je želela. Zgodba prav tako pripoveduje o iskanju lastne identitete, ki jo protagonist v tesni navezanosti na mater vse bolj izgublja. "Če se mora kdo kdaj zahvaliti svoji materi, sem to jaz," je filmar dejal ob prevzemu prve nagrade večera, za najboljši prvenec. Komedija je v francoskih kinematografih velika uspešnica, do zdaj si jo je ogledalo že več kot 2,5 milijona ljudi.
Adèle najbolj prepričljiva novinka
Glavna igralka Adelinega življenja Adèle Exarchopoulos, ki je prejela nagrado za najboljšo novinko, se je ob prevzemu zahvalila sicer odsotnemu režiserju Abdellatifu Kechichu (njegova veličastna ljubezenska zgodba je bila nominirana v osmih kategorijah). Soigralko Léa Seydoux, s katero sta v Cannesu pisali zgodovino, ko sta poleg režiserja prejeli glavno nagrado festivala, pa je opisala "moja najlepša ljubezenska zgodba na filmu." Seydouxjeva se je morala v kategoriji za najboljšo igralko zadovoljiti le z nominacijo, cezar pa je šel Sandrine Kiberlain, ki je prepričala v filmu 9 mesecev (9 mois ferme). Film je odnesel tudi nagrado za najboljši izvirni scenarij.
Med pomembnejšimi dobitniki cezarjev je tudi Roman Polanski, ki je bil ob prevzemu nagrade za najboljšega režiserja za film Venera v krznu (La Vénus à la fourrure) vidno presenečen. Najboljši tuj film je v konkurenci filmov, kot sta Gravitacija in Neskončna lepota, postal Alabama Monroe Felixa van Groeningena. Med obetavnimi igralci se je najbolj izkazal Pierre Deladonchamps v filmu Neznanec z jezera.
Hollywoodski trenutek na pariškem odru
Slovesnosti se je udeležila tudi Scarlett Johansson, dobitnica letošnjega častnega cezarja. Podelil ji ga je režiser Quentin Tarantino in ob tem dejal, da od vseh priznanj nobena ni tako pomembna kot francoska filmska nagrada. "Zares sem si želel glasovati zate za oskarja najboljšo igralko v filmu Ona Spika Jonza, vendar so me oropali tega veselja." Zato, je dodal, je vesel, ker ji lahko v Franciji izroči to nagrado. Johanssonova, ki so jo za vlogo oziroma glas digitalne ljubezni Joaquina Phoenixa že nagradili na zadnjem rimskem festivalu, je ob prevzemu dejala, da se ji zdi, da je šele sredi svoje kariere ter se Franciji in Parizu zahvalila za sprejem.
Nagrada za najboljšo stransko žensko vlogo je šla Adèle Haenel za nastop v filmu Suzanne, med moškimi stranskimi vlogami pa je najbolj prepričal Niels Arestrup v Quai D’Orsay. V kategoriji kratkega filma so nagradili Avant Que De Tout Perdre Xavierja Legranda. Med animiranim izdelki je slavil Loulou L’Incroyable Secret Erica Omonda, med kratkimi animiranimi filmi pa Mademoiselle Kiki Et Les Montparnos Amélie Harrault. Najboljši dokumentarec je Sur Le Chemin De L’Ecole režiserja Pascala Plissona, najlepša kostumografija pa dopolnjuje zgodbo filma, ki so ga francozi poslali v boj za oskarja, Renoir.