Direktor podjetja Netflix, Reed Hastings, na nedavnem seminarju novih tehnologij v Barceloni. Foto: Reuters
Direktor podjetja Netflix, Reed Hastings, na nedavnem seminarju novih tehnologij v Barceloni. Foto: Reuters
House of Cards
Seveda si vsi želimo, da bi se zgodbe končale "tako, kot smo si predstavljali", a dejanska možnost vplivanja na to nam bo otežila iluzijo avtonomnosti likov in njihovih usod. Foto: Netflix

Velikan vsebin na zahtevo išče način, ki bi njihovim naročnikom - teh je že več kot 93 milijonov in živijo v več kot 190 državah - omogočil, da sami odločajo, v katero smer se bo razvijala zgodba, ki jo spremljajo. "Ko enkrat obvladaš interaktivnost, lahko poskusiš kar koli," je Netflixov direktor Reed Hastings komentiral za tabloid The Daily Mail.

Še letos bo Netflix idejo preizkusil z eno izmed svojih otroških serij s priljubljenim protagonistom, ki bo dobil obdelavo po principu "choose your own adventure" (sam izberi dogodivščino). Če bodo odzivi dobri, enaka usoda čaka tudi serije za odrasle. (Pri Netflixu sicer niso pojasnili, ali to pomeni samo nove serije ali pa bi prišle v poštev tudi tiste, ki jih spremljamo že zdaj.)

To seveda pomeni, da bodo morali igralci posneti cel kup prizorov z različnimi zapleti, gledalec pa bo lahko izbral, katerega hoče spremljati. Nekatere zgodbe bodo preproste in linearne, druge pa kompleksnejše. Oboževalec zaporniške serije Orange Is the New Black bi potemtakem lahko izbral, ali se bo določena zapornica pridružila tolpi, ki jo skuša rekrutirati, ali pa ne. Možnosti je načeloma neskončno.

Še bolj bomo priklenjeni na zaslone
"Interaktivne vsebine bi lahko potencialno pomenile popolnoma novo stopnjo vpletenosti: nekateri gledalci bi prav gotovo hoteli videti čisto vse razpoložljive veje zgodbe in tako porabili cele ure za raziskovanje različnih zapletov,"
razmišlja Ville Salminen, lastnik spletne strani z vsebinami na zahtevo, Cordcutting.com.

Proračuni bodo poskočili
Jasno je, da bi ponujanje izbire gledalcu pomenilo, da mora ponudnik ustvariti ogromno ur "rezervnih" vsebin, kar pomeni, da bo produkcija takih serij veliko dražja od klasičnih. "Logično je, da bodo eksperiment začeli s serijami za otroke, ki so pač manj kompleksne kot tiste za odrasle." Pot v prihodnost je Netflix nakazal že lani, ko je gledalcem svoje serije Kong: King of the Apes ponudil opcijo, da odklenejo kratke "dodatne" videe.

Marsikomu se bo ob tem seveda porodilo vprašanje: ali gledalci sploh hočejo možnost izbire? Ali pa bi raje videli, da jih "vodi" ustvarjalna ekipa serije? Gotovo se bo prva opcija zdela zanimiva določenemu segmentu občinstva, na primer ljubiteljem videoiger.