Vilim Demšar se je rodil v družini goslarjev in se še pred dopolnjenim 14. letom začel učiti pri očetu, znanem goslarskem mojstru Blažu Demšarju. Na ljubljanski Akademiji za glasbo je študiral violino in violo, pozneje pa deloval kot profesor violine in kot violist v različnih orkestrih. Ves čas pa je raziskoval in se izpopolnjeval v goslarstvu ter leta 1981 pridobil status goslarja umetnika. Foto: RTV SLO
Vilim Demšar se je rodil v družini goslarjev in se še pred dopolnjenim 14. letom začel učiti pri očetu, znanem goslarskem mojstru Blažu Demšarju. Na ljubljanski Akademiji za glasbo je študiral violino in violo, pozneje pa deloval kot profesor violine in kot violist v različnih orkestrih. Ves čas pa je raziskoval in se izpopolnjeval v goslarstvu ter leta 1981 pridobil status goslarja umetnika. Foto: RTV SLO

To je že tretja mednarodna nagrada za dokumentarec, ki je nastal v produkciji Studia Virc za Televizijo Slovenija. Na mednarodnem festivalu Solo Positivo v Opatiji je prejel nagrado žirije, septembra pa je bil nagrajen tudi na festivalu Pogradec v Albaniji.

Na festivalu, ki je v Lizboni potekal med 1. in 6. decembrom, je v nacionalni in mednarodni tekmovalni selekciji sodelovalo 78 filmov, ki si jih je ogledalo 2.000 ljudi.

400 let iskanja pripoveduje o starem cremonsko-italijanskem zvoku violine, ki je goslarja preganjal od otroštva, a mu pred odkritjem pomembne podrobnosti v vseh svojih 63 letih ustvarjanja, raziskovanja frekvenčnih razponov, valovanj in barv zvoka ni uspelo priti do dna. Dokumentarec gledalce popelje v svojevrsten svet izdelovalcev godal, v glasbenih insertih pa se predstavijo Žiga Brank, Domen Lorenz, Beneški baročni orkester, učenci glasbene šole Tartini, orkester Camerata Medica in drugi. Instrumenti šele v rokah glasbenikov dobijo svojo pravo vrednost, pravi avtorica filma, ki sta ji pri scenariju in režiji na pomoč priskočila Žiga in Boštjan Virc.