Med najbolj priljubljenimi skeči Portlandie je lanski Put A Bird On It, ki izhaja iz premise, da lahko v Portlandu na vsako reč nalepiš sliko ptiča in jo okličeš za umetnost. Foto: IFC
Med najbolj priljubljenimi skeči Portlandie je lanski Put A Bird On It, ki izhaja iz premise, da lahko v Portlandu na vsako reč nalepiš sliko ptiča in jo okličeš za umetnost. Foto: IFC

Predstavljajte si kulsko, ekscentrično knjigarno, prodajalno vinilk, restavracijo z "res, res dobro morsko hrano" in kinodvorano, v kateri vrtijo samo indiefilme.

Fred Armisen
Portlandia
Brownsteinova in Armisen sta se leta 2003 spoprijateljila zaradi skupne ljubezni do indieglasbe in nekakšnega "prirojenega strahu pred mirovanjem", zaradi katerega se rada lotevata novih projektov. Začela sta s snemanjem kratkih skečev pod skupnim naslovom Thunder Ant, koncept pa sta pozneje izpopolnila in preobrazila v Portlandio. Foto: IFC
Oregonska prestolnica, ki je načeloma vzor do okolja prijaznega, strpnega načina življenja, je zaradi rahlega pridiha pretencioznosti obenem lahka tarča za parodijo. Foto: IFC

Natančneje: vabljeni v Portlandio, ameriško humoristično serijo mreže IFC, ki je trenutno že v svoji drugi sezoni in katere rdeča nit je parodiranje mesta, "kjer so sanje devetdesetih še vedno žive", kot smo izvedeli v prvi epizodi prve sezone. "Se spomniš časov, ko je bilo za mlade dovolj, da so bili neambiciozni, spali do enajstih in cele dneve viseli s kolegi?" gre dialog med glavnima junakoma. "Ja, ampak takemu zabušavanju sem se že pred leti odrekla." "- No, v Portlandu se ti ni treba. To je mesto, kamor se gredo mladi ljudje upokojit."

Ideja za Portlandio se je rodila, ko sta redni član "posadke" oddaje Saturday Night Live Fred Armisen in glasbenica Carrie Brownstein sklenila v prostem času posneti par skečev. "Pravzaprav sploh nisva skušala biti duhovita, ampak samo posneti par čudnih malih odlomkov," se spominja Armisen. "Potem pa se je počasi v naju prikradla ambicioznost. Rekla sva si: Počakaj, v tem je zametek nečesa, kar bi lahko bila TV-oddaja."

In rodila se je serija, ki niza skeče, postavljene v deloma resnično in deloma "mitično" različico Portlanda, ameriške prestolnice t. i. hipsterjev. (Predstavljajte si kulsko, ekscentrično knjigarno, prodajalno vinilk, restavracijo z "res, res dobro morsko hrano" in kinodvorano, v kateri vrtijo samo indiefilme, predlaga Armisen.) Portlandia, v kateri ima vsak igralec po več različnih likov, je tako parodija na vse od mestnega življenja, popkulture, večno zaskrbljenih staršev do obsesivnega iskanja naslednjega "kulskega" trenda. Primer: v najnovejši epizodi (Cool Wedding) kurir Spyke in njegova zaročenka načrtujeta popolnoma unikatno poroko, na kateri se nato vsi zgražajo nad gostom, ki je doma pozabil svojo reciklirano vrečko; med drugim se pojavi še Jeff Goldblum kot prodajalec v trgovini z vozli in "reportaža" z letne parade ponosa alergikov. (Mimogrede, v eni izmed zadnjih epizod se pojavi tudi Eddie Vedder.)

Serija si je počasi nabrala sicer ne ogromno, a zvesto občinstvo, v katerem je tudi nekaj pomembnih "živin", kakršni sta podpredsednica IFC-ja Jennifer Caserta in producent Lorne Michaels (Saturday Night Live, 30 Rock). Portlandia je kot nalašč za IFC, pravi Caserta, češ da so že dalj časa iskali primerno "alternativno komedijo", ki bi bila "na robu tega, kar po navadi vidiš na televiziji".

Ne trudi se biti vsem všečna
"Namenjena je samo gledalcem, ki jo hočejo videti," kot največji adut serije izpostavlja njen izvršni producent Lorne Michaels. "Drugim se ni treba truditi. In očitno so občinstvo našli, ker opažam, da se ljudje prav potrudijo, da mi jo omenijo v pogovoru."

Nad parodijo samih sebe so menda navdušeni tudi v Portlandu, mestu, ki ga besen komentator na enem izmed forumov preklinja kot "kraj, kjer se ne moreš vklopiti, če nisi suhljat mulc s tetovažo noža na podlakti, ki v dežju kolesari v neumno malo organsko-vegansko pekarno, kjer dela". "Super se jim zdi," pravi Michaels. "Letos poleti sem tam preživel par dni z ekipo. Serija dejansko posrka vplive iz svojega okolja in na dober način parodira, ne da bi iznakazila realnost."

V drugi sezoni se bolj kot na posameznike skušajo osredotočiti na pare, še posebej take, ki delujejo kot "usklajena enota" in drug drugemu dopolnjujejo stavke ali zvenijo kot partnerjev odmev. Hvaležna tema je tudi portlandska ljubezen do kolesarjenja, ki jo karikirajo z liki parkiralcev in selivcev koles.

Predstavljajte si kulsko, ekscentrično knjigarno, prodajalno vinilk, restavracijo z "res, res dobro morsko hrano" in kinodvorano, v kateri vrtijo samo indiefilme.

Fred Armisen