Sophia Loren je odrasla v revnem predmestju Neaplja, nato pa že zelo mlada postala mednarodna filmska zvezdnica. Foto: EPA
Sophia Loren je odrasla v revnem predmestju Neaplja, nato pa že zelo mlada postala mednarodna filmska zvezdnica. Foto: EPA

Za najboljši film je na 66. podelitvi prestižnih italijanskih filmskih nagrad David di Donatello, ki so jih podelili v rimskem Teatro delle Vittorie, obveljal Volevo nascondermi.

"Pred 60 leti sem že prejela nagrado david, a kljub vsemu se zdi, kot da je zdaj prvič. Navdušenje in veselje sta enaka. Morda je to moj zadnji film, čeprav si še vedno želim snemati. Brez filma ne morem živeti," je ob prejemu dejala šestinosemdesetletna igralka, sicer dvakratna oskarjevka. To je bila njena prva vloga po 10-letnem premoru.

Scenarij je nastal po knjižni uspešnici
Ponti je z Ugom Chitijem napisal scenarij po romanu La vie devant soi, ki ga je leta 1975 napisal francoski pisatelj Romain Gary in je tri leta pozneje izšel tudi v slovenščini. Izraelski režiser Moshé Mizrahi pa je že leta 1977 po tej mednarodni knjižni uspešnici posnel celovečerec Madame Rosa. Film s Simone Signoret v naslovni vlogi je prejel tujejezičnega oskarja.

V zgodbi spremljamo gospodično Roso, nekdanjo prostitutko, ki ima za seboj izkušnjo koncentracijskega taborišča Auschwitz in v svojem skromnem stanovanju v Bariju skrbi za otroke drugih prostitutk. Na prošnjo svojega zdravnika k sebi vzame tudi osirotelega dečka Moma iz Senegala, ki jo je sicer pred tem okradel. Ta raznoliki dvojec nato družno premaguje osamljenost in ustvari svojevrstno družino.

Senegalski naturščik Ibrahima Gueye in dvakratna oskarjevka Sophia Loren v prizoru iz celovečerca Življenje pred seboj. Film je nastal pod okriljem italijanske produkcijske hiše Palomar. Foto: Netflix
Senegalski naturščik Ibrahima Gueye in dvakratna oskarjevka Sophia Loren v prizoru iz celovečerca Življenje pred seboj. Film je nastal pod okriljem italijanske produkcijske hiše Palomar. Foto: Netflix

Veliki zmagovalec podelitve je bil po pisanju nemške tiskovne agencije DPA film Volevo nascondermi, ki je pobral več nagrad, tudi za najboljši film. Giorgio Diritti je bil nagrajen za režijo, Elio Germano pa je za vlogo italijanskega umetnika Antonia Ligabueja prejel davida za glavno moško vlogo. Za najboljši tuji film je obveljal 1917 Sama Mendesa.

Nagrado za življenjsko delo je prejela igralka Sandra Milo. Igralka je sodelovala s slovitimi italijanskimi režiserji, kot so Roberto Rossellini, Antonio Pietrangeli, Federico Fellini in Gabriele Salvatores, pa tudi s francoskima režiserjema Jeanom Renoirjem in Claudeom Sautetom.

Monici Bellucci so se poklonili zaradi izjemne kariere, ki jo je gradila najprej v domovini, nato pa nadgrajevala s sodelovanji z velikimi režiserskimi imeni. Foto: Reuters
Monici Bellucci so se poklonili zaradi izjemne kariere, ki jo je gradila najprej v domovini, nato pa nadgrajevala s sodelovanji z velikimi režiserskimi imeni. Foto: Reuters

Podelili so še dve posebni nagradi david, ki sta ju za prispevek k italijanski kinematografiji prejela Monica Bellucci in Diego Abatantuono. Monici Bellucci so se poklonili zaradi izjemne kariere, ki jo je gradila najprej v domovini, nato pa nadgrajevala s sodelovanji z velikimi režiserskimi imeni, kot so Francis Ford Coppola (Drakula), Giuseppe Tornatore (Malena), Sam Mendes (Spectre), Terry Gilliam (Skrivnost bratov Grimm) ali Emir Kusturica (Ljubezen in vojna).

Abatantuono je mednarodno prepoznavnost požel z vlogo v filmu Mediterraneo v režiji Salvatoresa, ki je bil nagrajen tudi s tujejezičnim oskarjem. Prav sodelovanje s Salvatoresom je izredno pomembno za igralčevo kariero, saj je z njim posnel tudi filme Marrakech Express, Turne, Puerto Escondido, Nirvana, Amnesia, Ne bojim se, Happy Family in Volare (Tutto il mio folle amore).

Nagrade David di Donatello sicer v več kategorijah podeljuje Italijanska filmska akademija od leta 1956. Nagrajenci prejmejo pomanjšano verzijo kipa Davida italijanskega renesančnega kiparja Donatella.