Vsi trije filmi, ki bodo v Budimpešti na ogled v okviru 7. dnevov slovenskega filma, so nastali s finančno podporo SFC-ja in bodo opremljeni z madžarskimi podnaslovi. Foto: SFC
Vsi trije filmi, ki bodo v Budimpešti na ogled v okviru 7. dnevov slovenskega filma, so nastali s finančno podporo SFC-ja in bodo opremljeni z madžarskimi podnaslovi. Foto: SFC

Madžarsko občinstvo si bo lahko ogledalo 7. dneve slovenskega filma, med njimi dva slovenska kandidata za nominacijo za oskarja, so sporočili s Slovenskega filmskega centra (SFC).

Pri organizaciji letošnjih dnevov slovenskega filma v Budimpešti ob SFC-ju sodelujeta še Budapest Film Zrt., ki upravlja umetniške kinematografe v madžarski prestolnici, in slovensko veleposlaništvo na Madžarskem.

Film ceste o upanju in ideji svobode
Celovečerec Jezdeca je film ceste, ki je z lanskega Festivala slovenskega filma Portorož odnesel pet vesen in nagrado občinstva. Skozi film spremljamo najboljša prijatelja iz majhne vasi, Tomaža (Timon Šturbej) in Antona (Petja Labović), ki predelata svoja mopeda v chopperja in se z njima podata na pot. V iskanju svobode in ljubezni potujeta skozi sanje preteklosti in vizije prihodnosti.

Na poti po Sloveniji in Hrvaški, ki sta se ravno odcepili od Jugoslavije, ju spremljata mlada ubežnica s skrivnostno preteklostjo (Anja Novak) in stari motorist (Nikola Kojo). Osebne vrednote so na preizkušnji, svobodna volja pa vprašljiva. "Film govori o upanju, osebnem prepričanju in ideji svobode, a v središču je sprememba – možnost, ki jo imamo vsi," je o filmu dejal Mencej, ki je scenarij napisal v sodelovanju z Borisom Grgurovićem.

Sorodna novica Dominik Mencej: "Iskal sem ranljivejšo obliko moškosti, kot jo poznamo iz klasičnih filmov ceste"

Direktor fotografije je Janez Stucin, scenografka Iva Rodić, kostumografka Katarina Zaninović, oblikovalka maske Tatjana Lipanović in montažer Andrej Nagode. Film je nastal v produkciji Staragare, med koproducenti je tudi RTV Slovenija.

Film Jezdeca je bil tudi izbran za slovenskega kandidata za nominacijo za oskarja v kategoriji najboljšega mednarodnega celovečerca. Strokovna komisija je izbiro utemeljila z besedami, da gre za film, ki prevzame s pogumno izpovedano zgodbo in odlično zvočno podobo ter popelje gledalce na pustolovščino treh mladih posameznikov, ki iščejo svoj smisel, so še sporočili s SFC-ja.

Na poti z razposajenimi člani pihalnega orkestra
V petek bo na ogled črno-bela komična drama Orkester, prav tako film ceste, ki je bil lanski slovenski kandidat za nominacijo za oskarja, prav tako je z lanskega Festivala slovenskega filma Portorož odnesel vesno za najboljši celovečerec. Skozi film spremljamo razposajene člane pihalnega orkestra, ki se odpravijo na koncert v pobrateno avstrijsko mesto. V filmu ob poklicnih igralcih Gregorju Zorcu, Vesni Pernarčič, Gregorju Čušinu, Mojci Funkl, Jerneju Kogovšku in Gaberju Terseglavu, nastopajo tudi člani Pihalnega orkestra Svea Zagorje.

Prizor iz filma Orkester po scenariju in v režiji Matevža Luzarja. Foto: Arhiv Gustav Filma
Prizor iz filma Orkester po scenariju in v režiji Matevža Luzarja. Foto: Arhiv Gustav Filma

Scenarist in režiser Matevž Luzar je pri ustvarjanju filma tesno sodeloval z direktorjem fotografije Simonom Tanškom, scenografko Katjo Šoltes, montažerko Jeleno Maksimović, kostumografko Nadjo Bedjanič, oblikovalko maske Evo Uršič, oblikovalcem zvoka Julijem Zornikom in producentko Petro Vidmar iz Gustav filma, med koproducenti je prav tako RTV Slovenija.

Sorodna novica Zbudi me, portret ksenofobije na Jesenicah: "Sovraštvo se rojeva iz strahu"

Sestavljanje mozaika lastne pozabljene preteklosti
Kot zadnji bo v soboto na ogled Zbudi me Marka Šantića, ki je z letošnjega Festivala slovenskega filma Portorož odnesel pet vesen, med drugim za najboljši igrani celovečerec. Skozi film spremljamo glavnega protagonista Roka, ki se zaradi začasne izgube spomina iz idiličnega turističnega kraja vrne v mesto, v katerem je odraščal. Ne spominja se ne svojega dekleta Rine ne svoje problematične preteklosti. Med prizadevanjem, da bi mlajšega brata Jureta obvaroval pred slabo družbo, je prisiljen v vnovično soočenje s svojim nekdanjim življenjem.

Režiser Šantić, ki je scenarij napisal v sodelovanju z Goranom Vojnovićem in Saro Hribar, je o svojem tretjem igranem celovečercu dejal, da je izguba spomina metafora za univerzalno pozabo neke travmatične izkušnje širše skupnosti. "Glavni junak Rok, ki ga v filmu upodobi Jure Henigman, skozi filmsko zgodbo sestavlja mozaik svoje pozabljene preteklosti in občutek za odgovornost za svoja pretekla dejanja," je še dejal.

Ob Henigmanu v glavnih vlogah nastopajo še Timon Šturbej, Nataša Barbara Gračner in Jurij Drevenšek. Direktor fotografije je Ivan Zadro, scenograf Marco Juratovec, kostumografka Tina Bonča, oblikovalka maske Lija Ivanič. Glasbo za film je zložil francosko-avstrijski skladatelj Jan Visocky. Film je nastal je v produkciji Vertiga s producentoma Danijelom Hočevarjem in Zalo Opara.