Metod Pevec naj bi odstopil z mesta predsednika in člana sveta FS Viba film. Foto: BoBo
Metod Pevec naj bi odstopil z mesta predsednika in člana sveta FS Viba film. Foto: BoBo

Osebno ga ne bom potreboval, Prodnik pa ne potrebuje dialoga z mano. Neposredno z Vibo ne sklepam pogodb ali česar koli, morda bom v kratkem tam celo kaj delal, ampak za to z njim ne potrebujem dialoga. Vprašanje, ki bo zelo aktualno, pa bo, kakšen dialog bo lahko vzpostavil s producenti, ki morajo z njim neposredno sodelovati, on pa jih ima za izkoriščevalce.

Pevec o morebitnem dialogu s Prodnikom
Imenovanje Igorja Prodnika za direktorja Viba filma je povzročilo ogorčenje med velikim delom slovenske filmske javnosti. Foto: RTV

Film obožujem. Več kot 3.000 filmov imam v svoji videoteki. Rekel sem si, da ob koncu svojega življenja še lahko nekaj naredim za slovenski film.

Igor Prodnik v pogovoru za Delo

Do 1. marca je obstajala možnost, da se to ne bo zgodilo, pa se nato vendarle je. "Glede na Prodnikovo konfliktnost in na dejstvo, da z njim ni mogoče sodelovati, sem odstopil," pravi Pevec.

Imenovanje Prodnika je med velikim delom filmskih ustvarjalcev naletelo na ogorčenje, saj naj bi med letoma 2005 in 2009, ko je opravljal vrsto funkcij na področju filma, deloval razdiralno in povzročil zastoj filmske produkcije.

Filmarji so pričakovali, da bo z imenovanjem za direktorja odgovoril na številna javno zastavljena vprašanja. Da bi lahko svoja stališča pojasnil v miru, so se ob njegovem prihodu na delovno mesto vzdržali protestnih akcij. Zgodilo pa se je nasprotno, Prodnik ne odgovarja na vprašanja, novinarjem pa prepoveduje vstop v prostore FS Viba film, so še zapisali na blogu Filmske iniciative za slovenski film.

Kot pravi Pevec, Prodnik oziroma ministrstvo s spremembo sklepa predvideva tudi zamenjavo sveta, tako da gre le za vprašanje dni, ko bodo sledile nove kadrovske spremembe. Prepričan je, da so bile zamenjave zamišljene prav zato, da si novi direktor zagotovi svet, ki mu bo lojalen. Da bo lahko sodeloval z obstoječim, pač ne gre pričakovati. "Popolnoma jasno je, da gre za politično imenovanje, saj je v petek predsednik vlade Janez Janša rekel, da se filmarji Prodnika bojijo zaradi starih pogodb, ki jih namerava pregledati. To je popoln nesmisel, saj Viba ne izplačuje honorarjev," nadaljuje Pevec.

Od zdaj se bodo filmski ustvarjalci, združeni v omenjeni iniciativi, sami lotili dela naprej. Že danes bo imel Pevec prvi sestanek skupine, ki bo začela razprave in priprave na boljšo ureditev studia v slovenskem avdiovizualnem prostoru, sčasoma nameravajo pripraviti ustrezen dokument, ki bo priprava za drugačno ustanovno obliko Vibe filma.

Kaj pa dialog s Prodnikom? "Osebno ga ne bom potreboval, Prodnik pa ne potrebuje dialoga z mano. Neposredno z Vibo ne sklepam pogodb ali česar koli, morda bom v kratkem tam celo kaj delal, ampak za to z njim ne potrebujem dialoga. Vprašanje, ki bo zelo aktualno, pa bo, kakšen dialog bo lahko vzpostavil s producenti, ki morajo z njim neposredno sodelovati, on pa jih ima za izkoriščevalce," pravi Pevec.

Prodnik za Delo: "Kdo je saniral stvari? Igor Prodnik!"
Prodnikovo imenovanje številni vidijo kot grožnjo izvajanju nacionalnega filmskega programa, novi direktor pa je o svojem preteklem delu in viziji za naprej spregovoril za Delo. V intervjuju, objavljenem v soboto, je dejal, da "stvari niso tako enoznačne, kot jih nekateri poskušajo prikazati".

Na očitke filmske stroke, ki mu očita predhodno delo na filmskem področju, je odvrnil: "Ko sem bil v. d. direktor filmskega sklada, sem imel v pisarni istočasno Kosovo komisijo, Računsko sodišče in zunanjo revizijo, ki so jo poklicali isti akterji. Nadzorovali so vsak moj telefonski pogovor in pregledali vsak papir, ki sem ga podpisal. Edini v Sloveniji sem, ki je dobil tožbo proti protikorupcijski komisiji z odškodnino in zamudnimi obrestmi."

Računsko sodišče je po njegovih besedah revidiralo štiri direktorje filmskega sklada, le on je podal odgovor. "Računsko sodišče mi ni niti odgovorilo, bil sem jih pripravljen tudi tožiti, pa sem si premislil. Umaknil sem se, saj se nisem več hotel iti teh umazanih iger," je poudaril. V filmske vode se vrača zato: "... ker sem po duši filmar. Film obožujem. Več kot 3.000 filmov imam v svoji videoteki. Rekel sem si, da ob koncu svojega življenja še lahko nekaj naredim za slovenski film.

Na očitek, da so filmarji opozorili na spornost razpisne komisije, je odvrnil, da je oddal več kot 100 strani dokumentacije. Na ministrstvu je zaposlen več kot 30 let in ima, kot pravi, dovolj delovnih izkušenj ter vse potrebno znanje in izpite. Kot je poudaril, je bila v komisiji med drugim tudi nekdanja direktorica filmskega sklada in Vibe filma Irena Ostrouška, ki ga je ocenila z maksimalnim številom točk.

S filmarji je pripravljen na dialog, a zgolj s producenti. "Viba film sklepa pogodbe samo z njimi, z igralci in režiserji nimam nič," je dejal. Glede nalog je povedal, da mora najprej pregledati stanje, da vidi, "zakaj sploh tak revolt". "Saj vendar ne delimo denarja", je dejal. Za delo potrebuje čas - vsaj leto dni garanja, mir in podporo. Tudi medijev, je dodal. V zvezi s političnim udejstvovanjem je dejal, da nikoli v življenju ni bil član kakšne stranke in da tudi ne bo. "Leta 1992 mi je priložnost dal tedanji minister za kulturo Andrej Capuder, ki me je poklical iz tujine. Ko sem prišel, je bila Viba film v razsulu. Tisto leto sem rešil produkcijo," je pojasnil.

Glede na očitke filmarjev, da je ime previsoko plačo, je odvrnil, da je imel "takšno plačo kot vsak direktor filmskega sklada". V času svojega vodenja filmskega sklada je končal šest projektov, ki so se nerealizirani vlekli že sedem let. Na festivalu leta 2008 je bilo največ filmov dotlej. "Kdo je saniral stvari? Igor Prodnik!" je poudaril Prodnik, ki meni, da Viba film ne sme postati komercialno tržno usmerjen.

Objavljamo še odziv Metoda Pevca na zgoraj citirani intervju v Delu v celoti:

Igor Prodnik me v intervjuju (Delo 2. marca 2013) med drugim sprašuje po zdravju (hvala, dobro), potem pa v eni sapi o meni izreče nekaj zlonamernih neresnic. Med drugim pravi: »Spomnim se, da je bil pred nekaj leti govor o novem nakupu digitalne kamere. On kot predsednik sveta je bil proti nakupu …« Ko si bo gospod Prodnik vzel čas in ne bo zaupal samo »govoru« in svojemu spominu, bo lahko preveril dejstva, ki so zapisana v dokumentih sveta FS Viba film. Ugotovil bo, da sem kot član sveta vprašanje digitalizacije prvič sprožil že leta 2009, da je svet na na mojo pobudo od tehničnega direktorja zahteval izdelavo strategije digitalizacije predvsem v produkciji in postprodukciji filmske slike (18. redna seja, 14. 12. 2010). Ta je bila dokončno sprejeta na 24. redni seji (28. 2. 2012). Svet FS Viba film pa lahko - kot gospod Prodnik gotovo ve - zgolj usmerja in nadzira delo uprave. Denarja za nakup žal ne more priskrbeti. Ustanovitelj zavodu FS Viba film že tri leta ni priznal praktično nobenih investicijskih sredstev. Svet FS Viba film je na nevzdržno zastarelost filmske tehnike opozarjal najprej direktorja, kasneje pa tudi državnega sekretarja Aleksandra Zorna in ministra pristojnega za kulturo dr. Žiga Turka. S pismom (13. 6. 2012) sem ju kot predsednik sveta obvestil o o katastrofalnem procesu tehnološkega staranja in ju hkrati pozval k nujnemu reševanju. Odgovora ni bilo.

Metod Pevec,
predsednik sveta FS Viba film v odstopu

Osebno ga ne bom potreboval, Prodnik pa ne potrebuje dialoga z mano. Neposredno z Vibo ne sklepam pogodb ali česar koli, morda bom v kratkem tam celo kaj delal, ampak za to z njim ne potrebujem dialoga. Vprašanje, ki bo zelo aktualno, pa bo, kakšen dialog bo lahko vzpostavil s producenti, ki morajo z njim neposredno sodelovati, on pa jih ima za izkoriščevalce.

Pevec o morebitnem dialogu s Prodnikom

Film obožujem. Več kot 3.000 filmov imam v svoji videoteki. Rekel sem si, da ob koncu svojega življenja še lahko nekaj naredim za slovenski film.

Igor Prodnik v pogovoru za Delo