Italijansko-slovensko-francoska koprodukcija Telesce, prvenec italijanske režiserke Laure Samani, bo doživela svetovno premiero na 60. izdaji Tedna kritike. Morena pa je celovečerni prvenec hrvaške režiserke Antonete Alamat Kusijanović, ki sta ga poleg slovenskih SPOK Filmsa in Staragare producirala Antitalent iz Hrvaške in RT Features iz Brazilije. Film bo svetovno premiero doživel v programu 15 dni režiserjev.

Film Telesce, postavljen v leto 1900 v Italijo, po režiserkinih besedah pripoveduje o Agati, ki se upira ustaljenemu redu svojega časa. Foto: Nefertiti Film
Film Telesce, postavljen v leto 1900 v Italijo, po režiserkinih besedah pripoveduje o Agati, ki se upira ustaljenemu redu svojega časa. Foto: Nefertiti Film

Več slovenskih ustvarjalcev
Kot so sporočili s Slovenskega filmskega centra (SFC), je pri filmu Telesce sodelovalo več slovenskih filmskih ustvarjalcev, med drugim 14-članska tehnična ekipa, na domačih tleh pa je bil v fazi razvoja projekta opravljen tudi del tehnične postprodukcije slike in predprodukcije ter del postprodukcije zvoka.

Slovenski koproducent filma je Danijel Hočevar iz produkcijske hiše Vertigo, njegova asistentka je bila Zala Opara, direktor filma je Matija Kozamernik. Nastal je s finančno podporo SFC-ja, leta 2018 pa je v fazi razvoja prejel produkcijsko nagrado na Torino Film Labu in nagrado na koprodukcijskem srečanju When East Meets West.

Film o ljubezni
Film, postavljen v leto 1900 v Italijo, po režiserkinih besedah pripoveduje o Agati, ki se upira ustaljenemu redu svojega časa in izziva zakone družbe v imenu nenapisanega zakona, ki je bolj skrivnosten in nedoumljiv, to je absolutna ljubezen.

Stroga selekcija
Na Tednu kritike si bo občinstvo lahko ogledalo 13 celovečernih filmov, od tega sedem v tekmovalnem programu in šest na posebnih projekcijah, ki so bili izbrani med 1000 filmi. V tekmovalni program kratkih filmov se jih je uvrstilo deset izmed 1620 ogledanih, so še sporočili s SFC-ja.

Morena je celovečerni prvenec hrvaške režiserke Antonete Alamat Kusijanović. Poleg režiserke scenarij podpisuje Frank Graziano, slovenska koproducenta pa sta Jožko Rutar (SPOK Films) in Miha Černec (Staragara). Film je bil posnet na Hvaru, na Kornatih in na Koločepu. Foto: Mario Topić © Antitalent
Morena je celovečerni prvenec hrvaške režiserke Antonete Alamat Kusijanović. Poleg režiserke scenarij podpisuje Frank Graziano, slovenska koproducenta pa sta Jožko Rutar (SPOK Films) in Miha Černec (Staragara). Film je bil posnet na Hvaru, na Kornatih in na Koločepu. Foto: Mario Topić © Antitalent

Družinska psihološka drama Morena se odvije v štirih dneh na enem od hrvaških otokov in tematsko nadaljuje večkrat nagrajeni kratki film V modrino (2017) Antonete Alamat Kusijanović, ki je bil prav tako slovenska koprodukcija.

Mitja Ličen tudi v ekipi Morene
V filmu igrajo Gracija Filipović, Leon Lučev, Danica Ćurčić in Cliff Curtis, v manjših vlogah nastopita tudi Zoran Predin in Lovro Zafred. V ekipi filma so med drugim še slovenski sodelavci Julij Zornik kot oblikovalec zvoka, Mitja Ličen je kot direktor fotografije druge ekipe in kolorist Emil Svetlik. Celotna postprodukcija je potekala v filmskem studiu Viba Filma Ljubljana ter podjetjih Teleking in Studio 001.

Avtorica je scenarij za svoj film razvijala nekaj mesecev v letu 2017 na rezidenci canskega festivala Cinefondation. Projekt je nastajal tudi pod okriljem programa First Films First in Jerusalem Film Laba.

Tudi finančna podpora RTV Slovenija
Celovečerec so finančno podprli SFC, RTV Slovenija, Filmski studio Viba Film, financiran je bil tudi iz sheme denarnih povračil za tuje produkcije, ki jo izvajata ministrstvo za kulturo in SFC. Film so sofinancirali tudi Hrvaški avdiovizualni center (HAVC) in filmski investicijski sklad Sikellia Productions.

Znameniti filmski festival v Cannesu, ki so ga prvikrat organizirali leta 1946, bo letos potekal med 6. in 17. julijem.