Režiser je v film vključil tudi dva resnejša trenutka, v katerih se dotakne tragičnih razsežnosti pandemije. Šale na račun nezadostnega odziva oblasti na krizo so iz končne različice črtali. Foto: IMDb
Režiser je v film vključil tudi dva resnejša trenutka, v katerih se dotakne tragičnih razsežnosti pandemije. Šale na račun nezadostnega odziva oblasti na krizo so iz končne različice črtali. Foto: IMDb

Režiser Enrico Vanzina je sklenil železo kovati, dokler je vroče, in posnel nizkoproračunsko komedijo pred kuliso karantene zaradi pandemije koronavirusne bolezni 19. Film Lockdown all’italiana, ki se vrti okrog teme zakonske nezvestobe, je po režiserjevih besedah mišljen kot "žarek upanja" v tragičnih časih – konec koncev je virus v Italiji do zdaj zahteval več kot 36 tisoč življenj.

A vsem se to ne zdi ravno okusno: Vanzina je bil tarča obtožb, češ da se skuša okoristiti in zaslužiti denar s tragedijo. Na italijanskih družbenih omrežjih se je na stotine ljudi zgražalo že samo nad promocijo filma. "V času, ko bi potrebovali uteho in lepoto, so taki izdelki ponižujoče grdi," je tvitnil nekdo.

Tudi prvi recenzenti so film, ki nadaljuje tradicijo silno priljubljenih italijanskih obešenjaških komedij iz petdesetih in šestdesetih, bolj ali manj raztrgali. Bolj kot "neprimernost" same teme jih je zmotila nizka umetniška vrednost. "Film je res slabo narejen, celo za že tako nizke standarde tega žanra," je za Screen International pojasnil recenzent Gabriele Niola. "Pa še duhovit ni. Odzivi so bili ostri. Ampak kolikor poznam svoje rojake, so verjetno številni že samo na podlagi plakata zaključili, da gre za cenen poskus zaslužka, ki je nastal brez vsakega spoštovanja do filmske umetnosti."

Lockdown all’italiana je prvi film v italijanskih kinematografih, ki načenja temo karantene; posneli so ga za petino vsote, kakršno po navadi namenijo za tovrstne produkcije. Foto: IMDb
Lockdown all’italiana je prvi film v italijanskih kinematografih, ki načenja temo karantene; posneli so ga za petino vsote, kakršno po navadi namenijo za tovrstne produkcije. Foto: IMDb

Komedija zmešnjav
Osrednji zaplet filma se vrti okrog zunajzakonske afere med bogatim odvetnikom in prodajalko v veleblagovnici; njuna zakonska partnerja za afero izvesta točno na dan, ko v Italiji razglasijo vsesplošno karanteno. Naslednja dva meseca morata oba sprta para še naprej živeti skupaj, nad glavo pa jim poleg vsega visi še grožnja virusa.

"Oba para imata zelo različni izkušnji karantene – eden je premožen, drugi pa ne," je povzel Niola. "Cel film je serija skečev, tako da se veliko prepirajo ... Nato mlada ženska starejšega moškega prosi za denar, ker je v finančni stiski." Proti koncu se prevarana zakonca po naključju spoznata na spletni strani za zmenke: zdaj skuša mlajši moški dobiti denar od starejše ženske. "In to je to," je povedal recenzent.

Ciljno občinstvo ... ni več med živimi?
Distributer filma je podjetje Medusa, ki je v lasti nekdanjega premierja Silvia Berlusconija. Lockdown all’italiana je prvi film v italijanskih kinematografih, ki načenja temo karantene; posneli so ga za petino vsote, kakršno po navadi namenijo za tovrstne produkcije. "To počnejo, da bi napolnili kinodvorane – in seveda je določena prednost v tem, da posnameš prvi film o koroni," priznava Niola. "Ampak ne vem, ali bodo ljudje prišli. Film se naslanja na tipičen zastarel italijanski humor, v katerem je uživala predvsem generacija, ki je večinoma že pomrla."