Čeprav so že od prve napovedi filma naprej Bolečino in slavo mnogi interpetirali kot umetnikov labodji spev, ga je lažje videti kot spravljiv zaključek nekega obdobja in morda že prehod v naslednjega. Foto: IMDb
Bolečina in slava

Mednarodno najbolj uveljavljeni španski režiser je za svojo domovino tako rekoč preverjen adut: leta 2003 je za dramo Govori z njo dobil oskarja za najboljši izvirni scenarij, še tri leta pred tem pa je Španiji tujejezičnega oskarja (kot se mu je do lani reklo) dobil s tragikomedijo Vse o moji materi. Pred nekaj dnevi se je Almodóvarju, ki bo 25. septembra praznoval 70. rojstni dan, z nagrado za življenjsko delo poklonil tudi beneški filmski festival.

Naslednja podelitev oskarjev se bo 9. februarja 2020 zgodila v Los Angelesu.

Bolečina in slava je eden najbolj osebnih Almodovarjevih filmov: jasne avtobiografske poteze bo v zgodbi opazil že bežen poznavalec njegovega dela. Pripoveduje zgodbo o starajočem se gejevskem režiserju Salvadorju – neprekosljivo ga je upodobil Antonio Banderas –, ki se ozira na svoje življenje in otroštvo v 60. letih z ljubljeno mamo Jacinto (Penelope Cruz). Zaradi kroničnih bolečin, ki ga spremljajo že celo odraslo življenje, se umika v samoto in vse pogosteje tudi v omamo mamil.

Na Špančeve filme se lahko zanesemo, da bodo že v svoji formi izjemen estetski užitek: tudi Bolečina in slava v tem pogledu ne razočara. Vse od notranje opreme pa do kostumografije in seveda glasbene podlage je razkošje za čutila – eden od tistih izdelkov, ki jih je treba videti na velikem platnu. Vloga Salvadorja je v Cannesu Banderasu prinesla nagrado za najboljšega igralca.

Favorit, ki ga je treba premagati: Koreja?
Države počasi že izbirajo svoje nacionalne kandidate. Že zdaj za močnega favorita velja Južna Koreja, saj v boj pošilja črno komedijo Parazit, ki je na letošnjem festivalu v Cannesu osvojila zlato palmo. Brazilija tekmuje z dobitnikom canske nagrade un certain regard, dramo Nevidno življenje Eurídice Gusmão, Kolumbija pa z Rokami (Manos), najljubšim filmom filmskih kritikov na berlinskem festivalu. Nizozemska je izbrala v Locarnu predvajani Instinkt, Nemčija pa z dramo System Crasher, ki je na Berlinalu dobila srebrnega medveda. Hrvaški kandidat bo črnohumorna kriminalka Mali režiserja Antonija Nuića, ki je lani zmagala na festivalu v Pulju.