Da ne bi pri Timbuktuju slučajno zavili na desno ali levo. Kar naravnost pojdite, kar koli sredi puščave to pomeni. Foto: Reuters
Da ne bi pri Timbuktuju slučajno zavili na desno ali levo. Kar naravnost pojdite, kar koli sredi puščave to pomeni. Foto: Reuters
Če vaš priljubljeni glasbenik malo (uro, dve ali tri) zamuja z nastopom, se nikar ne razburjajte. Raje si odrezite zajeten kos sveže pečenega kozjega mesa in poklepetajte z domačini.
Ali Farka Toure
Farka Toure ali afriški John Lee Hooker.

Govorimo o prav posebnem glasbenem festivalu v kraju Essakane na severu Malija, za obisk katerega se vsako leto odloči več ljudi z vsega sveta. Tudi letos januarja so se nekateri ukvarjali z navodili: Odpeljite se proti Timbuktuju, in ko se znajdete na sredi Sahare, pojdite še kar naprej in naprej. Kot da bi se sredi puščave razumen prebivalec "civiliziranega sveta" odločil za vrtoglavo vijuganje.

Kaj je pravi pomen besede urnik?
A trud se izplača. Festival je namreč svojevrstno druženje glasbenikov in občinstva ter predstavitev samonikle afriške glasbe. Prav samoniklo pa je tudi obnašanje nastopajočih. Obiskovalci namreč pogosto dobijo občutek, da organizatorji urnik koncertov izdelajo bolj "zaradi lepšega". Nekateri glasbeniki ne uspejo pravočasno prispeti v vasico sredi velike puščave, nekaterim pa se organizatorjev niti ne zdi vredno obvestiti, da so se v zadnjem trenutku odločili ostati doma. A si s tem nihče kaj dosti ne beli glave. Pomembno je, da se ljudje zabavajo. In ob žaru, na katerem vsak dan pečejo sveže zaklane koze in ob katerem glasbeniki pogosto priredijo še kak dodaten koncert, je vedno veselo.

Obisk festivala, k popularizaciji katerega je s svojim sodelovanjem z malijskimi glasbeniki precej pripomogel tudi Damon Albarn, hitro razbije blodne ideje o obstoju "značilne" afriške glasbe. Že vsak glasbenik, ki na sever Malija pripotuje iz južnih predelov države, namreč tukaj velja za glasbenega eksota. Tako zelo raznolika je glasba v tem delu (pa tudi v drugih delih) Afrike.

Spomin na Alija Farko Toureja
Posebnost letošnjega programa je bil spomniski večer, posvečen nedavno umrlemu Aliju Farki Toureju, ki so ga poimenovali tudi afriški John Lee Hooker in ki je bil z nizanjem velikih uspehov na mednarodni sceni devetdesetih tudi eden izmed glasnikov vedno večje priljubljenosti afriške glasbe v Evropi. Spremembo v glasbenem okusu Evropejcev potrjuje tudi seznam nastopajočih. Med njimi je namreč vsako leto več "zahodnjaških" skupin. Letos je v Mali pripotovalo nekaj ameriških in irskih zasedb, drugo leto januraja pa bo morda zasedba še bolj živopisana.

P. B.