Do 23. avgusta se bo na festivalu zvrstilo osem dogodkov z repertoarjem od najzgodnejšega zapisanega večglasja iz 11. stoletja do Chopina in Liszta.

V slovaški zasedbi Solamente naturali je Miloš Valent violinist in violist. Foto: Festival Radovljica
V slovaški zasedbi Solamente naturali je Miloš Valent violinist in violist. Foto: Festival Radovljica

"Šest sporedov bo na festivalu doživelo svetovno premiero, pet jih je tako ali drugače povezanih s Slovenijo, štirje so nastali posebej za festival in trije so posvečeni slovenski glasbeni dediščini od 16. do 19. stoletja," so sporočili organizatorji festivala, ki ga vsako leto pripravi Društvo ljubiteljev stare glasbe Radovljica, njegov spored pa že 14. leto zapored oblikuje umetniški vodja Domen Marinčič.

Festival je znan po starejši glasbi, a v svoje sporede že vrsto let vključuje tudi redko izvajano glasbo 19. in 20. stoletja, pogosto na ustreznih zgodovinskih glasbilih. Letošnji uvodni koncert slovaškega ansambla Solamente naturali povezuje glasbo Georga Philippa Telemanna (1681–1767) z ljudsko glasbo iz takratnih rokopisov.

Otvoritveni koncert, ki je že razprodan, bi prvič v zgodovini festivala potekal na prostem, na trgu pred pred cerkvijo sv. Petra v Radovljici, vendar so ga zaradi slabe vremenske napovedi prestavili v cerkev. Foto: BoBo
Otvoritveni koncert, ki je že razprodan, bi prvič v zgodovini festivala potekal na prostem, na trgu pred pred cerkvijo sv. Petra v Radovljici, vendar so ga zaradi slabe vremenske napovedi prestavili v cerkev. Foto: BoBo

Na koncertu z naslovom Valvasorjev zvok bo zazvenela slovenska glasbena dediščina 17. stoletja v nenavadni zasedbi glasbil, ki so se leta 1693 znašla v Valvasorjevi zapuščini. Vokalni kvintet Cinquecento bo prvič v novejšem času izvedel mašo Antoniusa Gosswina, ki se je ohranila samo v Ljubljani.

Na četrtem koncertu bo mogoče slišati godalne trie Beethovna, Schuberta in lastnika dvorca Viltuš pri Mariboru Eduarda de Lannoyja, ki je poznal Beethovna, Schuberta, Mendelssohna in Liszta. Mladi avstralski tenorist Jacob Lawrence bo nastopil z italijansko duhovno glasbo iz prelomnega obdobja okoli leta 1600.

Španska pianistka Rosalia Gomez Lasheras bo izvedla glasbo Chopina in Liszta po vzoru zgodovinskih posnetkov Lisztovih učencev. Petčlanski ansambel Per-sonat se bo posvetil najzgodnejšemu zapisanemu večglasju in drugi srednjeveški glasbi, povezani z mitskim pevcem Orfejem. Sklepni koncert pa bo povezal komorno glasbo Mozarta in Haydna s plesi.

Vsi pričakovani varnostni ukrepi tudi tukaj
Festival Radovljica v srednjeveškem mestu poteka vsako poletje nepretrgoma že vse od leta 1983. Kljub spremenjenim razmeram, ki jih je prinesla pandemija covida-19, tradicije ne bodo prekinili in bodo festival izvedli tudi letos, saj se jim zdi pomembno, "da ostajata živa umetnost in kultura del našega vsakdana tudi v teh težkih časih".

Organizatorji namenjajo posebno skrb zdravju obiskovalcev in nastopajočih. Vsi koncerti bodo tako potekali v skladu z navodili Nacionalnega inštituta za javno zdravje. Zaradi omejevanja širjenja okužb morajo vsi obiskovalci nositi zaščitne maske, si razkuževati roke in upoštevati varnostno razdaljo 1,5 metra.

Otvoritveni koncert, ki je že razprodan, bi prvič v zgodovini festivala potekal na prostem, na trgu pred pred cerkvijo sv. Petra v Radovljici, vendar so ga zaradi slabe vremenske napovedi prestavili v cerkev. Tudi sicer bo letos več koncertov potekalo v cerkvi.