Od kod ideja za glasbeni abonma v manjšem kraju? "V moji glavi je doma hrček, ki neutrudno goni svoje kolo, po navadi seveda zvečer, da ne morem zaspati. Ker je bilo v času prvega zaprtja zaradi epidemije kar naenkrat več časa, sem dobil idejo, da bi se v Kropi na kulturnem področju spet nekaj premaknilo," je za MMC pojasnil idejni vodja abonmaja Nejc Mikolič.

Nejc Mikolič. Foto: Andrej Grilc
Nejc Mikolič. Foto: Andrej Grilc

Ob tem pojasni, da je kultura, natančneje glasba, v Kropi že od nekdaj igrala pomembno vlogo. "V 20. stoletju je bila kulturna dejavnost zelo pestra – moški, ženski in mešani pevski zbor, glasbena šola, simfonični orkester, džezovski orkester, gledališka skupina itd. Izvajali so gledališke igre, operetne predstave in koncerte. Zgradili so tudi velik kulturni dom, ki je še po današnjih standardih izjemno premišljeno zasnovan in funkcionalen. Velika dvorana je bila projektirana za koncertne in operne prireditve (ima tudi orkestrsko jamo, kot v pravem opernem gledališču)." Po njegovih besedah je akustika odlična, dvorana je bila pred kratkim tudi delno obnovljena, nekatera renovacijska in restavracijska dela pa so še v načrtu.

Ob tem dodaja, da iz Krope izhajata tudi priznana slovenska operna pevca, Zlata (Gašperšič) Ognjanović, dolgoletna solistka ljubljanske opere, in svetovno priznani tenorist Anton Dermota, ki je bil stalni član Dunajske državne opere, pozneje profesor na dunajski univerzi za glasbo in upodabljajočo umetnost. "Pravzaprav imajo Dermoto v Avstriji bolj v čislih kot v Sloveniji, npr. ena od dvoran v stavbi Dunajske državne opere se imenuje prav po njem," navede zanimiv, a malo znan podatek.

Rdeča nit prve sezone Slovenski godalni sekstet

Kljub negotovim epidemičnim razmeram so torej v času epidemije glasbeniki zavihali rokave in prebivalcem Krope in vsem, ki so prišli na koncerte od drugod, pričarali krasne glasbene večere. Rdeča nit prve sezone je bil Slovenski godalni sekstet. Na vabilo k sodelovanju so se povabljeni odzvali z navdušenjem. "Za popestritev pa smo vsakemu koncertu kot solista dodali še enega od mladih slovenskih opernih pevcev. Mladi slovenski glasbeniki zelo redko dobijo priložnost za koncerte, zato je tudi eno izmed naših vodil dati priložnost mladim, še ne tako uveljavljenim umetnikom," poudarja programski vodja.

V drugi sezoni devet koncertov

Odličen sprejem javnosti je dal glasbenikom veter v jadra za pripravo druge, razširjene sezone, ki bo obsegala devet koncertov. "Še vedno imajo pevci kot solisti in opera kot sama pomembno vlogo, k temu pa smo dodali še posamezne koncerte iz repertoarja komorne glasbe, na katerih bodo nastopili glasbeniki mlajših generacij. Pomembna novost letošnje druge sezone pa je tudi mednarodna udeležba, in sicer bo na junijskem koncertu nastopil avstrijski "Ensemble Minui", nadgradnjo programa opisuje Mikolič. "Že prva zgoščenka je pri mednarodnih kritikih požela same odlične ocene in bila pri eni izmed vodilnih založb klasične glasbe, "Deutsche klassik", nominirana v štirih različnih kategorijah. Ansambel izvaja glasbo iz posameznih oper, ki so kot suite prirejene za ta sestav."

Lana Trotovšek je iz violine diplomirala na ljubljanski Akademiji za glasbo pri profesorju Volodji Balžalorskem. Študij je nadaljevala pri profesorju Ruggieru Ricciju v Salzburgu, na glasbenem kolidžu Trinity in Kraljevem kolidžu za glasbo v Londonu. V duu s klavirjem in v klavirskem triu ter drugih zasedbah nastopa v uglednih koncertnih dvoranah v Združenem kraljestvu. Lani je prejela nagrado Prešernovega sklada za poustvarjalne dosežke zadnjih treh let. Foto: Osebni arhiv
Lana Trotovšek je iz violine diplomirala na ljubljanski Akademiji za glasbo pri profesorju Volodji Balžalorskem. Študij je nadaljevala pri profesorju Ruggieru Ricciju v Salzburgu, na glasbenem kolidžu Trinity in Kraljevem kolidžu za glasbo v Londonu. V duu s klavirjem in v klavirskem triu ter drugih zasedbah nastopa v uglednih koncertnih dvoranah v Združenem kraljestvu. Lani je prejela nagrado Prešernovega sklada za poustvarjalne dosežke zadnjih treh let. Foto: Osebni arhiv

Sezono odpira trio Trotovšek, Bizjak in Mikolič

Lanska prejemnica Prešernove nagrade Lana Trotovšek igra na violino goslarskega mojstra Pietra Antonia dalla Coste iz leta 1750, na čigar violino je igral tudi Wolfgang Amadeus Mozart. Mednarodno uveljavljena solistka in komorna glasbenica s flavtistom Borisom Bizjakom, nagrajencem številnih mednarodnih tekmovanj, živi in ustvarja v Londonu. Trio prvega koncerta dopolnjuje violist Nejc Mikolič, soloviolist orkestra operne hiše v Celovcu, ki poučuje na Akademiji za glasbo v Ljubljani in ki je idejni vodja glasbenega abonmaja. Skupaj so nastopili že kar na nekaj koncertih, na uvodnem koncertu druge sezone pa se bodo občinstvu prvič predstavili kot trio.

Na marčevskem koncertu bodo nastopili Slovenski godalni sekstet, Vivijana Rogina na violini in Zala Vidic na violončelu, aprila bodo nastopile violinistke Ana Ločniškar, Sara Mivšek, Anja Vujanović in Tara Čubrilo, violistki Anastazija Krenn in Maja Zupin ter violončelistki Kim Kozlevčar in Daniela Radevska, maja bo koncert mladega baritonista Martina Kozjeka s Slovenskim godalnim sekstetom, kot že omenjeno, pa bo junija gostovala avstrijska zasedba Ensemble Minui. Po poletnem premoru bodo do decembra še štirje koncerti, septembra bo nastopilo sedem glasbenikov, ki so moči združili pod imenom Salzmusique, oktobra bo koncert mešanega pevskega zbora in solistov, novembra se znova na oder kroparskega kulturnega doma vrača sopranistka Beti Bratina, ki je v prvi sezoni prevzela občinstvo, sklepni decembrski koncert pa bo izvedel Komorni godalni orkester Akademije za glasbo Univerze v Ljubljani.