Odpiranje arhivov za javnost, spletno pretakanje nastopov in glasbena javljanja od doma so zapolnili glasbeni vsakdan, medtem ko čakamo na sprostitev omejevanja zbiranja v koncertnih dvoranah.

Foto: BoBo
Foto: BoBo

Obširni umetniški kolektivi, kot so ansambli in osebje opernih hiš ter simfonični orkestri, so se znašli pred še posebej velikimi ovirami. Zlasti orkestri v ZDA, ki so v mnogo manjši meri prejemniki javnofinančne podpore in posledično odvisni od novodobnega mecenstva, nimajo jasne prihodnosti. Nekateri so že prenehali delovati ali pa so odpovedali celotno koncertno sezono: to sta oktobra storili obe newyorški instituciji svetovnega formata – Metropolitanska opera in Newyorški filharmoniki.

Simfonični orkester RTV Slovenija je nastope prekinil med pripravami na drugi koncert svojega abonmajskega cikla Kromatika, vendar pa Maja Kojc, umetniška vodja orkestra, poudarja, da imajo orkestri, vezani na medijske hiše, prednost v tem, da je njihova vloga v večji meri namenjena snemalni studijski dejavnosti – zgolj tretjina zadolžitev Simfonikov RTV-ja je vezana na koncerte, druge obveznosti pa zajemajo arhivska glasbena snemanja in druge naloge, kot je glasbeno opremljanje radijskih in televizijskih oddaj.

Želja po igranju v manjših skupinah, po komornem muziciranju je bila v glasbenikih prisotna že od nekdaj, a to zaradi polnega urnika orkestra ni bilo vedno izvedljivo. Zdaj je prišla priložnost in mislim, da ta način dela veliko prispeva h kakovosti orkestra.

-

"Orkester ima to čudovito prednost, da lahko dela iz studia, ampak tudi ta način dela je zdaj prilagojen glede na število ljudi, ki so lahko iz varnostnih razlogov v studiu. To pomeni, da je orkester organiziran v manjše skupine, kar ima tudi svoje prednosti.
Želja po igranju v manjših skupinah, po komornem muziciranju je bila v glasbenikih prisotna že od nekdaj, a to zaradi polnega urnika orkestra ni bilo vedno izvedljivo. Zdaj je prišla priložnost in mislim, da ta način dela veliko prispeva h kakovosti orkestra."

Dodaja, da imajo glasbeniki zelo veliko željo po igranju, da zelo neradi ostajajo doma, kar jasno kaže poglavitne vrednote glasbenikov radijskega orkestra. Z njihove strani so takoj po spomladanskem odpovedovanju koncertov začele prihajati pobude za snemanja in prenose koncertnih sporedov komorne glasbe.

Ta teden bi morali Simfoniki pozdraviti poslušalce na tretjem večeru cikla Kromatika v okrnjenem avditoriju Gallusove dvorane, v času odpadlega koncerta pa bodo nastopili v živo v oddaji Komorni studio na programu Ars ter v spletnem video prenosu. Del programa je predlagal violončelist Gregor Fele, ki se posebej posveča baroku in je s kolegi pripravil izvedbi dveh suit Georga Philippa Telemanna. V Cankarjevem domu bi morali v virtuozni in razmeroma redko izvajani Schumannovi Koncertni skladbi za štiri rogove in orkester kot solisti nastopiti mladi hornisti orkestra, ki jih bomo na studijskem koncertu slišali v okrepljeni osemčlanski zasedbi s komornim programom.

Maja Kojc načrtuje, da bodo v vsakem primeru 20. decembra izvedli božični koncert, ki ga bo v živo posredovala zveza EBU: "Škoda bi bilo, da bi bilo to brez občinstva v dvorani, ampak za zdaj gre vse v to smer. Z našim šefom dirigentom Rossenom Milanovom bomo izvedli prerez iz dveh suit baleta Hrestač Čajkovskega. Vseeno ga bomo izvedli, upam, da v Gallusovi dvorani, upam, da bo kulturni hram vendarle odprl vrata vsaj kulturnikom in nastopajočim, če že ne bo smel občinstvu."

Prenos koncerta lahko ob dvajsetih spremljate na frekvencah programa Ars ter prek spletnega prenosa. Opozarjamo pa tudi na napovedni podkast Dan pred koncertom, ki ga je pripravil Primož Trdan.

Simfoniki pri vas doma