Simfonikom je v predvideni obliki uspelo odigrati le prvi koncert glavnega koncertnega cikla Kromatika. Po oktobru so delovali v manjših zasedbah, prirejali radijske in spletne koncerte iz svojega Studia 26 in manjšega Studia 13, gostovali v radijskih oddajah in toliko več snemali za radijske in televizijske programe.

Maja Kojc, umetniška vodja orkestra, ob tem najde tudi pozitivne posledice pandemije: "Ta sezona je bila zelo posebna, ampak je prinesla tudi veliko dobrega, veliko zanimivih projektov, ki se sicer skoraj zagotovo ne bi zgodili in nam bodo v izziv tudi v prihodnje. Iz tega smo se naučili tudi kaj, kar lahko obdržimo." Orkester bo poleti nastopal na festivalskih koncertih, kjer bodo med drugim spremljali velike soliste, kot so Placido Domingo, Jonas Kaufman in Ana Netrebko.

Orkester je po septembru znova več vadil in snemal s svojim šefom dirigentom Rossenom Milanovom. Bolgarski dirigent, dejaven predvsem v ZDA, kjer vodi orkestre v Columbusu, Chautauqui in Princetonu, je usmerjanje Simfoničnega orkestra RTV Slovenija prevzel leta 2019. Takrat je poudaril, da išče načine, kako bi orkester in glasba na splošno služila skupnosti, kako bi ustvarili dialog z občinstvom.

V te načrte je kmalu zarezala omejitev javnega življenja, Milanov je nato septembra lani odprl novo, prilagojeno sezono, a se pred orkester vrnil šele prejšnji teden in pripravil program krajših skladb in odlomkov za koncert orkestra na radijski strehi: "To je za nas izjemen in nenavaden način nastopa. Običajno delujemo v koncertnih dvoranah in studiih, zdaj pa se zdi, da smo na vrhu Ljubljane, z gradom na eni strani in gorami, Alpami na drugi. To daje občutek, kot bi z glasbo občutil cel svet. V teh trenutkih potrebujemo nekaj pozitivnosti, občutek, da imamo možnost novega začetka. Glasba daje optimizem za prihodnost in v času, kakršnega živimo, deluje zdravilno."

Z radijske strehe je odmevala vsem dobro znana glasba, odlomki iz Mozartove Simfonije v g-molu št. 40, Händlove Glasbe za kraljevi ognjemet, Rossinijevega Seviljskega brivca, Poloneza iz opere Jevgenij Onjegin Čajkovskega in uvertura iz opere Ruslan in Ljudmila Glinke, za uvod pa tema Marjana Kozine iz Štigličevega filma Na svoji zemlji.

Posnetek koncerta je bil drevi prvič predvajan v Petkovem koncertnem večeru na Arsu.

Koncert na strehi napovednik