Sašo Vollmaier bo na koncertu predstavil program, nastal med projektoma Vollmaier: Kind of Laibach in Vollmaier: Nietzsche, med Bowrainovim nastopom pa bodo glede na napoved zazveneli "čustva in občutki, ki so v zadnjem letu polnili njegovo praznino".

Vollmaier/Bowrain
Dvojni koncert brez odmora
Gallusova dvorana Cankarjevega doma
10. oktobra ob 19.30

Hvalnica prijateljstvu: sodoben spoprijem z Nietzschejevim skladateljskim opusom

Nenavadno zvočno potovanje odprte dinamike
Vollmaier je pred koncertom v Cankarjevem domu (CD) zapisal: "Nadaljujem. Z razvijanjem svojega zvoka in izraza. Nič manj intenzivno kot s prejšnjim solo projektom Vollmaier: Kind of Laibach, v katerem sem se dotaknil svojega ekstrema jakosti. Tokrat ga grem iskat v njegovo nasprotje. Brutalna moč tišine, vnaprej pripravljeni motivi in teme ter sledenje drugemu impulzu tvorijo nenavadno zvočno potovanje, polno napetosti, tudi lepote in jasnosti trenutka. Dinamiko puščam odprto. Odkar sem sprejel in začrtal svojo pot kot ustvarjalec za klavirjem, sem se zopet znašel v svetu, ki me premetava med preteklostjo in prihodnostjo. Uravnavanje potrebnosti samokritike in nenehnega stremjenja k odličnosti naslednjega tona."

"Klavir ponudi izraz, svetlobo in temo. Tega v Gallusovi dvorani dobro poznam, kmalu se zopet spopadeva. To je boj. Je strast, življenje in ja, tisti trenutek, ki nima začetka niti konca. Izgine, ko se ga zavem. Zvok ta trenutek nadomesti, uleže se v dvorano, v uho in kam drugam. In ostane," je še zapisal Vollmaier.

Z uporabo glasu odprto novo poglavje v ustvarjanju
Bowrain pa je glede svojega nastopa zapisal, da odpira "novo poglavje v svojem ustvarjanju. V zadnjem letu sem se začel bolj temeljito ukvarjati s svojim glasom. To pomeni na eni strani glas kot zvok in na drugi glas kot beseda. Besede, besedila, melodije, ritem, zvok ... Tam, kjer se konča klavir, se začne glas in obratno. Gre za nekakšen dialog s samim seboj."

Bowrain: "So zgodbe, ki jih tudi glasba ne more uglasbiti"

Dodal je še, da mu je zadnjih 18 mesecev ukrepov in omejitev javnega življenja vzelo tisto, za kar je verjel, da je njegov glavni smisel: nastopanje in odnos z občinstvom. "Vendar pa sem uvidel tudi nekaj, kar mi je bilo prej skrito: kompleksnost in samotnost procesa ustvarjanja ter nezmožnost ostati to, kar sem ravnokar postal. Ves čas sem razmišljal, ali je še kaj drugega kot to, kar sem mislil, da bo moje življenje?"

Med prvim zaprtjem se je počutil "izgubljeno in osamljeno, s preobiljem časa in brez možnosti za odrski nastop, brez možnosti, da bi delil svoje delo". Tako je v "studiu preživljal neskončne ure: pisal sem besedila, odkril sem petje, glasba je postajala vse bolj intimna, jaz pa vse bolj družbeno angažiran. Moje skladbe so postale izpovedi nekega časa, izpovedi osamljenosti in družbenega aktivizma obenem."

Sašo Vollmaier. Foto: Nika Hölcl Praper
Sašo Vollmaier. Foto: Nika Hölcl Praper

Sašo Vollmaier (1982) je po študiju na Akademiji za glasbo Univerze v Ljubljani začel razvijati svoj glasbeni slog, na katerega so vplivale različne skupine, s katerimi je sodeloval. V zadnjih letih je dejaven na področju performansa in gledališča, njegove predstave pa vključujejo odrsko oblikovanje zvoka z intervencijami giba in izgovorjenih besed. V Centru Artistique International Roy Hart v Franciji deluje kot korepetitor. Je tudi sodelavec zasedbe Laibach, s katero je pred leti sodeloval kot klaviaturist, zdaj pa je angažiran kot aranžer in studijski glasbenik. Lani je na 61. Jazz festivalu Ljubljana predstavil svoj klavirski solo Vollmaier: Kind of Laibach in nato nastopil še na festivalu Sound Explicit in v okviru cikla Bratko Bibič: Hommage a chiche kot gostujoči glasbenik skupine Bratko Bibič & Dedley Woodleybears. Letos ga je bilo mogoče slišati tudi v muzikalu zasedbe Laibach, naslovljenem Wir sind das Volk.

Tine Grgurevič - Bowrain. Foto: Osebni arhiv
Tine Grgurevič - Bowrain. Foto: Osebni arhiv

Skladatelj, pianist in producent Tine Grgurevič (1983) je pod imenom Bowrain začel ustvarjati leta 2012. S svojim avtorskim delom se je znotraj dandanes priljubljene struje sodobne klavirske glasbe suvereno uveljavil tudi na mednarodni ravni. Študiral je na konservatoriju v Amsterdamu (v tem času je nastal projekt Images Of Reality), in v Philadelphii na univerzi Temple (projekt Balcan Flavour). Do danes je nanizal mnoge nastope vse od ZDA do Republike Južne Afrike, kjer je bil na enomesečni umetniški rezidenci, ter na glasbenih festivalih, kot so Eurosonic Noorderslag, Tallinn Music Week in Jazz festival Ljubljana. Na začetku leta 2020 je v družbi 13 glasbenikov na odru Kina Šiška izvedel enkraten glasbeni projekt 2020 Seconds Alive, posnetek katerega je nato konec leta izšel kot album pri založbi Nika Records.


Pianista sta decembra lani nastopila tudi na spletnem koncertu prav tako v Gallusovi dvorani.