Društvo slovenskih založnikov danes na Bledu pripravlja 17. kongres slovenskih založnikov. Kongres vsako leto združi več kot sto strokovnjakov iz celotne knjižne panoge. Poleg izobraževanja je namen tudi druženje in izmenjava izkušenj ter mnenj o perečih vprašanjih.

Organizatorji nacionalnega meseca skupnega branja si prizadevajo, da bi postal vsakoletna nacionalna akcija promocije branja. Foto: MMC RTV SLO/Miloš Ojdanić

V popoldanskem delu kongresa sta udeležence nagovorila državna sekretarka z ministrstva za kulturo Tanja Kerševan Smokvina ter minister za izobraževanje, znanost in šport Jernej Pikalo.

Popoldanska okrogla miza je bila posvečena nacionalni kampanji ozaveščanja javnosti o pomenu branja in nakupovanja knjig. "Ko se v založniških krogih pogovarjamo o nujnosti takšne kampanje, je v širši okolici večkrat slišati, da se moramo pač prilagoditi spremembam, ki se dogajajo tudi z novimi tehnologijami in z njimi povezanimi spremembami," pojasnjujejo v Društvu slovenskih založnikov.

Ob tem dodajajo, da branje, bralna kultura in bralna pismenost že dolgo niso več vrednota. Postavljata pa se vprašanji, ali bi z nacionalno kampanjo lahko privzgojili navade nakupovanja in branja knjig ter kaj bi ob tem moral storiti posamezni deležnik v knjižni verigi.

Anne-Mette Noack iz nemške Založniško-knjigotrške zbornice je predstavila nemško nacionalno promocijsko kampanjo, ki poteka od leta 2013 in povezuje knjigotržce, založnike in avtorje, osrednje sporočilo pa je poleg veselja do branja poudarjanje prednosti lokalnih knjigarn.

Luana Malec iz Osrednje knjižnice Srečka Vilharja Koper je predstavila možnosti nadaljnjega razvoja portala Dobreknjige.si v sodelovanju z založniki. To je učinkovito spletno orodje za promocijo branja in dobre književnosti. Soustvarjajo ga slovenske splošne knjižnice, skupaj z literarnimi kritiki in bralci. Predstavljenih je že več kot 2.800 knjižnih naslovov različnih žanrov in zahtevnostnih stopenj branja.

Kot primer dobre prakse bosta Rado Daradan in Mic Melanšek predstavila poslovni model in marketinški koncept svojega podjetja, ki v šestih državah prodaja personalizirane otroške knjige Mali junaki. Foto: Mali junaki

Na kongresu so spregovorili tudi številni drugi strokovnjaki. Kot primer dobre prakse bosta Rado Daradan in Mic Melanšek predstavila poslovni model in marketinški koncept svojega podjetja Hurra Studios, ki personalizirane otroške knjige Mali junaki izjemno uspešno prodaja že v šestih državah po svetu, največ v ZDA.

Petra Potočnik je predstavila projekt Nacionalni mesec skupnega branja, ki bo potekal od 8. septembra do 13. oktobra. Organizatorji, ki dogodek pripravljajo drugič, želijo, da bi postal vsakoletna nacionalna akcija promocije branja. Skupaj z založniki, knjigotržci in drugimi akterji želijo najti najboljše poti, kako okrepiti in dolgoročno razvijati branje in bralno kulturo na Slovenskem.

Kdo sta naj založnik in naj knjigotržec?
Podelili so tudi nagrado za naj založnika, ki jo je tokrat prejel direktor založbe Beletrina Mitja Čander, in nagrado za naj knjigotržca, ki je pripadla Petri Kirn iz podjetja Mladinska knjiga Trgovina.