Da se, pogojno rečeno, vrača na sceno, je še pred uradnim izidom napovedoval zeleni cepelin nad londonskimi (pozneje tudi newyorškimi) ulicami. Foto:
Da se, pogojno rečeno, vrača na sceno, je še pred uradnim izidom napovedoval zeleni cepelin nad londonskimi (pozneje tudi newyorškimi) ulicami. Foto:

Tako nore, nepričakovane, neverjetne, nikoli slišane, nepozabne skladateljske kombinatorike že dolgo ne.

Slednja ugotovitev se kakopak nanaša tudi na zadnji, šesti celovečerni album Syro tega kultnega irskega elektronskega skladatelja, ki je brez lažne skromnosti prava zvočno-lirična mojstrovina.

Da se, pogojno rečeno, vrača na sceno, je še pred uradnim izidom napovedoval zeleni cepelin nad londonskimi (pozneje tudi newyorškimi) ulicami. Kot da bi se hudomušni Richard Veliki v današnji, silicijevi dobi, prepredeni in prestreljeni z visoko tehnologijo, prebudil, a vseeno obtičal v prejšnjem stoletju. In to ne v devetdesetih, svojih začetniških letih, ki jih je tlakoval z glasbenima deloma Selected Ambient Works 85-92 (1992) in Selected Ambient Works II (1994).

S cepelinom ali ne, album Syro zveni, kot bi med seboj trčila znanost (produkt 29) in improvizacija (minipops 67), ki s svojo lucidnostjo in ambivalentnim vzdušjem poganja kolešček vsake (r)evolucije.

Seveda se bom izognil povzdigovanju plošče Syro v revolucionarno glasbeno delo, a le zaradi prevelike pristnosti in pristranskosti do albuma Richard D. James Album (1996). Toda, ko sem omenil Richardovo potovanje skozi čas prejšnjega stoletja, sem imel v mislih hommage premikom, pretresom, zasukom, ki jih je povzročal svoj daljni čas Karlheinz Stockhausen. Bil je najprej pionir, ki je znanosti in umetnosti dal krila, da sta se z zvokom (po)vzdignili nad percepcijo slehernega poslušalca. Nekaj zelo podobnega kot v primeru Aphex Twin in njegovega vedno prisotnega eksperimentiranja v vse smeri … Najprej lastnega glasbenega razvoja, ki ga nikakor ne moremo sprejeti in spremljati le skozi konvencionalno uho, (na)vajeno vsega kdaj koli prej slišanega.

Kajti, s cepelinom ali ne, tako nore, nepričakovane, neverjetne, nikoli slišane, nepozabne skladateljske kombinatorike že dolgo ne.

Ocena: 5; piše Miroslav Akrapović

Tako nore, nepričakovane, neverjetne, nikoli slišane, nepozabne skladateljske kombinatorike že dolgo ne.